Sylwestrowy Wieczór Filmowy 2021
Sylwestrowy Wieczór Filmowy:
C'MON C'MON (reż. Mike Mills)
LICORICE PIZZA (reż. Paul Thomas Anderson)
MATKI RÓWNOLEGŁE (reż. Pedro Almodóvar)
piątek, 31 grudnia 2021
Kino Pod Baranami
Zapraszamy do sal kinowych przy Rynku Głównym i w Małopolskim Ogrodzie Sztuki na Sylwestrowy Wieczór Filmowy. Widzowie, którzy zechcą spędzić ostatnie godziny 2021 roku w kinie, mogą wybierać spośród dwóch filmowych zestawów. Znajdą w nich: wyczekiwaną premierę, czyli nostalgiczną Licorice Pizza Paula Thomasa Andersona oraz - prezentowane przedpremierowo - najnowsze dzieło Pedro Almodóvara Matki równoległe i rozczulające, czarno-białe C'mon C'mon z Joaquinem Phoenixem w roli głównej.
31 grudnia na ekrany polskich kin wejdzie Licorice Pizza - wypełniony kalifornijskim słońcem, młodzieńczą beztroską i radością życia najnowszy film Paula Thomasa Andersona - rozgrywająca się w latach 70. historia o dorastaniu i marzeniach. Ośmiokrotnie nominowany do Oscara reżyser w rolach głównych obsadził znakomitych debiutantów: Alanę Haim, znaną z tworzonego wraz z siostrami zespołu Haim oraz 18-letniego Coopera Hoffmanna - syna zmarłego w 2014 roku Philipa Seymoura Hoffmana, z którym Anderson wielokrotnie współpracował. Partnerują im: Bradley Cooper, Sean Penn i Tom Waits oraz… rodzice i rodzeństwo Alany.
W sylwestrowy wieczór film Licorice Pizza będzie można zobaczyć w zestawie z prezentowanymi na długo przed polską premierą produkcjami: Matki równoległe Pedro Almodóvara (premiera: 18 lutego 2022) lub C'mon C'mon Mike'a Millsa (premiera: 21 stycznia 2022).
Matki równoległe - najnowszy film kultowego hiszpańskiego reżysera to tragikomiczna i intymna opowieść o macierzyństwie, bezwarunkowej miłości i rodzinnych sekretach. Ścieżki dwóch kobiet - samotnych matek - przecinają się w niej na oddziale położniczym i pozostają ze sobą splecione. Almodóvar ponownie łączy siły ze swoją wieloletnią muzą Penélope Cruz, która została za swoją rolę wyróżniona na Festiwalu w Wenecji. Za ścieżkę dźwiękową do tego pełnego emocji i wyrazistych kolorów filmu odpowiada Alberto Iglesias, wieloletni współpracownik reżysera.
Tymczasem C'mon C'mon - ostatni film Mike'a Millsa, twórcy niezapomnianych Debiutantów, zrealizowany został w zupełnie innym kluczu - w czerni i bieli. W tej kameralnej i rozczulającej produkcji Joaquin Phoenix wciela się w postać dziennikarza radiowego, który uczy się uważnie słuchać, budować trwałe więzi, naprawiać błędy przeszłości i... przytulać. Za pomocą wspaniałych aktorów i bezpretensjonalnych dialogów oraz dzięki skupieniu się na dźwięku jako jednym z bohaterów filmu, reżyser stworzył uderzający naturalnością i szczerością, wnikliwy portret relacji międzyludzkich.
Na koniec wieczoru każdy widz otrzyma w prezencie buteleczkę wina musującego.
Przewidywane zakończenie pokazów w sali Czerwonej oraz w Małopolskim Ogrodzie Sztuki około godz. 23.15.
Przewidywane zakończenie pokazów w sali Niebieskiej około godz. 23.30.
Widzom anglojęzycznym polecamy Zestaw 2 (C’mon C’mon & Licorice Pizza).
ZESTAW 1 - sala Czerwona w Kinie Pod Baranami (Rynek Główny 27)
18.15 MATKI RÓWNOLEGŁE | MADRES PARALELAS
(Pedro Almodóvar) ES 2021, 120’
21.00 LICORICE PIZZA | LICORICE PIZZA
(Paul Thomas Anderson) US 2021, 133’
ZESTAW 1 - sala Niebieska w Kinie Pod Baranami (Rynek Główny 27)
18.30 MATKI RÓWNOLEGŁE | MADRES PARALELAS
(Pedro Almodóvar) ES 2021, 120’
21.15 LICORICE PIZZA | LICORICE PIZZA
(Paul Thomas Anderson) US 2021, 133’
ZESTAW 2 - sala kinowa w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (ul. Rajska 12)
18.30 C’MON C’MON | C’MON C’MON
(Mike Mills) US 2021, 109’
21.00 LICORICE PIZZA | LICORICE PIZZA
(Paul Thomas Anderson) US 2021, 133’
Bilety: 80 zł (buteleczka wina musującego w cenie biletu)
Po zakupie biletu, prosimy o wypełnienie deklaracji online: link do formularza
O FILMACH:
C’MON C’MON | C’MON C’MON
(Mike Mills) US 2021, 109’
Film Independent Spirit Awards 2022: (nominacje) najlepszy film, najlepsza reżyseria, najlepszy scenariusz
EnergaCamerimage 2021: Złota Żaba dla Najlepszego Filmu, Nagroda Publiczności
Joaquin Phoenix wciela się w C'mon C'mon w nowojorskiego singla, uroczego, ciepłego dziennikarza, który przemierza Amerykę z mikrofonem, pytając dzieciaki i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę (Gaby Hoffman), z którą nie rozmawiał od lat, a która teraz potrzebuje jego pomocy. Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem (Woody Norman), Johnny zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją cierpliwości, odpowiedzialności i zwyczajnie: dorosłości, której dziennikarz dotąd unikał. Pozwoli mu także zrozumieć, że prawdziwe supermoce to te, którymi władają matki.
LICORICE PIZZA | LICORICE PIZZA
(Paul Thomas Anderson) US 2021, 133'
Złote Globy 2022: (nominacje) Najlepsza komedia lub musical, najlepszy aktor w komedii lub musicalu (Cooper Hoffman), najlepsza aktorka w komedii lub musicalu (Alana Haim), najlepszy scenariusz
Najnowszy film wybitnego Paula Thomasa Andersona, reżysera takich produkcji jak Nić widmo, Boogie Nights czy Mistrz. Historia toczy się na początku lat siedemdziesiątych w dobie wolności, eklektycznej mody i rewolucyjnej muzyki. Ukazane z ogromną czułością i sentymentem do epoki, szczenięce zauroczenie dorastających w Los Angeles Alany i Gary’ego rozwija się na tle powstawania pierwszych filmowych mega produkcji w Fabryce Snów i wielkich przemian kulturowych czasu wolnej miłości.
MATKI RÓWNOLEGŁE | MADRES PARALELAS
(Pedro Almodóvar) ES 2021, 120’
Złote Globy 2022: (nominacje) Najlepszy film zagraniczny, najlepsza muzyka
MFF w Wenecji 2021: Puchar Volpi - najlepsza aktorka (Penélope Cruz), udział w konkursie głównym
Film Independent Spirit Awards 2022: (nominacje) Najlepszy film zagraniczny
Nagrody Goya 2022: (nominacje) Najlepszy film, najlepsza aktorka, najlepszy reżyser, najlepsza aktorka drugoplanowa, najlepsza scenografia, najlepsze zdjęcia, najlepszy dźwięk
Bohaterki filmu, Janis (Penélope Cruz) i Ana (Milena Smit), spotykają się na oddziale położniczym. Ta pierwsza jest dojrzałą kobietą, ta druga ledwie przestała być nastolatką. Obie są singielkami, obie czeka samodzielne macierzyństwo. Janis wie, że sobie poradzi, Ana jest pełna obaw. Wydaje się, że ich ścieżki ledwie się przetną, tymczasem więź, która je połączy, okaże się mocna jak pępowina. Jak to u Almodóvara bywa: zbieg okoliczności może stać się przeznaczeniem, a rodzina z wyboru tą, która zaoferuje bezwarunkową akceptację i miłość.
PATRON MEDIALNY: