Przebój festiwali Sundance i Berlinale, kinofilska uczta i kolejna odsłona nowej fali kina grozy. Mistrzowski debiut Prano Bailey-Bond, która niczym Ari Aster czy Robert Eggers, balansuje na granicy fikcji, rzeczywistości i gatunków filmowych, intrygująco łącząc horror i thriller psychologiczny z elementami mrocznej baśni.
Deszczową i mglistą Wielką Brytanię zalewa fala morderstw. Według rządu wzrost przestępczości ma związek z video nasties rozpowszechnionymi w kraju na nielegalnych kasetach VHS. Enid, skrupulatna cenzorka, której zadaniem jest wycięcie najbrutalniejszych scen z filmów, pracuje z zaangażowaniem i poświęceniem. Pewnego dnia trafia na film, który jest jednocześnie niepokojący i dziwnie znajomy. Widzi w nim swoją siostrę, która zaginęła lata temu. Chęć odkrycia prawdy zawiedzie ją w najmroczniejsze zakamarki podziemia filmowego, a obsesja – na skraj załamania nerwowego. Enid, której codzienność otoczona jest przerażającymi obrazami, zaczyna zatracać granicę między rzeczywistością, wspomnieniami, a tym, co najprawdopodobniej było tylko wytworem wyobraźni reżyserów.
Głosy prasy:
Zaciera granice między filmem a rzeczywistością
British Film Institute
Podobnie jak mistrzowie horroru Ari Aster i Robert Eggers, Prano Bailey Bond wie jak obudzić uśpione traumy
Pin Chia
Oszałamiający debiut Prano Bailey, jednej z najbardziej obiecujących reżyserek horroru psychologicznego
Observer
Ten film ma do zaoferowania coś bardziej niepokojącego niż rozlew krwi
Cultured Vultures
| After viewing a strangely familiar video nasty, Enid, a film censor, sets out to solve the past mystery of her sister's disappearance, embarking on a quest that dissolves the line between fiction and reality.
Wcześniej w ramach Halloweenowy weekend w Kinie Pod Baranami.