MFF w Berlinie 2018: sekcja Forum
Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2017: najlepszy debiut reżyserski (Jagoda Szelc), najlepszy scenariusz (Jagoda Szelc)
Na parę dni przed Pierwszą Komunią Świętą ich córki, małżeństwo Mulę (Anna Krotoska) i Michała (Rafał Cieluch) odwiedza niecodzienny gość. To niewidziana od lat młodsza siostra Muli - Kaja (Małgorzata Szczerbowska). Z dnia na dzień jej zachowanie wydaje się dla rodziny coraz bardziej dziwne. Kościelna uroczystość się zbliża, a atmosfera między siostrami gęstnieje. Wokół także dochodzi do wydarzeń, które trudno wyjaśnić. Wkrótce ma się okazać, że istnieje inny, ważniejszy powód, dla którego Kaja zdecydowała się wrócić.
Thriller psychologiczny Wieża. Jasny dzień. to prawdziwe objawienie Festiwalu Filmowego w Gdyni, debiut reżyserski Jagody Szelc, tegorocznej laureatki Paszportu POLITYKI. To pozbawiony zbędnych dialogów i trzymający w napięciu autorski film przepełniony symboliką i pięknymi krajobrazami Kotliny Kłodzkiej. Obraz został zakwalifikowany do prestiżowej sekcji Forum 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie.
PRASA O FILMIE:
Horror na pierwszej komunii świętej. A już myślałem, że nie dożyję polskiego filmu, który wywołuje ciarki. - Bartosz Godziński, naTemat.pl
Jagoda Szelc nakręciła jeden z najciekawszych debiutów ostatnich lat, który od pierwszej do ostatniej minuty trzyma w napięciu. - Jarosław Kowal, Film.org.pl
Odważny film: przypomina, że twórca może być demiurgiem, magiem. Bystrzyca Kłodzka i okolice stają się krainą czarów. Warto poddać się urokowi Wieży. Jasnego dnia. - Jan Pelczar, Radio RAM
| It’s early summer in the countryside and nature is aglow, full of lush greens. Mula's daughter is about to celebrate her First Holy Communion and relatives are arriving for the occasion. Among them comes Mula's sister Kaja. The family believes in reconciliation, but Mula has her reasons to feel afraid of her long lost sister.
Film prezentowany w ramach: Kinobranie 2018 - pokaz na dziedzińcu #4: Wieża. Jasny dzień.
ZWIASTUN: