MFF w Cannes 2017: konkurs główny
FF w Monachium 2017: nominacja do nagrody dla najlepszego filmu zagranicznego
FF w Sydney 2017: nominacja do nagrody dla najlepszego filmu
Film dostępny online na e-kinopodbaranami.pl.
Film Michaela Hanekego z Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignantem oraz Mathieu Kassovitzem w rolach głównych. Kilka dni z życia bogatej mieszczańskiej rodziny. Dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety. Kilka dni, które zakończą się… happy endem?
Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy – szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny. Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi.
Z jednej strony Happy End to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w filmach Hanekego (międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc, władza technologii). Z drugiej zaś – diagnoza stanu społeczeństwa. Happy End to wybitne kino, na które składają się zarówno reżyseria jednego z największych mistrzów, jak kreacje gwiazd francuskiego kina: Isabelle Huppert (Elle, Pianistka), Matthieu Kassovitza (Amelia) i Jean-Louis Trintignanta (Miłość).
PRASA O FILMIE:
Happy End to film błyskotliwy i bezlitosny… Haneke często flirtuje z horrorem i thrillerem i „Happy End” nie jest tu wyjątkiem. Blisko mu do kina gatunkowego – ten gatunek Haneke stworzył sam. Jego mistrzowskiego talentu kompozycyjnego nie da się pomylić z żadnym innym. The Guardian
Piekielnie inteligentna, mroczna i skłaniająca do przemyśleń refleksja o życiu, śmierci i rodzinie. Globe and Mail
Snapchat u Michaela Hanekego jest naprawdę przerażający… Happy End w oryginalny – i skuteczny – sposób pokazuje, jak telefony i laptopy wpływają na nasze życie i sposób komunikacji. New York Times
Prowokacja godna Louisa Buñuela. Duchowy następca Dyskretnego uroku burżuazji. World on Reel
Tematycznie film wpisuje się w dotychczasowy dorobek Hanekego, jest jednak zaskakująco świeży. To efekt zastosowania czarnego humoru i wrażliwości rodem z thrillera. Sight and Sound
| A drama about a family set in Calais with the European refugee crisis as the backdrop.
Wcześniej w ramach Dni Austrii: Happy End - pokaz przedpremierowy , Świąteczne przedpremiery w Kinie Pod Baranami,
oraz DKF Wysokich Obcasów: Happy End
ZWIASTUN: