Nagrody Afrykańskiej Akademii Filmowej 2016: najlepsza reżyseria (Nana Obiri-Yeboah, Maximilian Claussen), najlepsze zdjęcia (Nicholas K. Lory), najlepsza scenografia
Canada International Film Festival 2016: Award of Excellence dla najlepszego zagranicznego filmu fabularnego (Nicholas K. Lory)
Golden Movie Awards 2016: najlepsza dyrekcja artystyczna
Ghana Movie Awards 2015: najlepszy makijaż i fryzury (Araba Ansah)
Zmęczony życiem dziennikarz Godwin w poszukiwaniu tematu trafia do małej, zagubionej na prowincji wioski. Lecz zamiast relacjonować tradycyjny rytuał łowiecki, u boku młodego kleryka zaangażuje się w obronę piętnastoletniej dziewczyny, oskarżonej przez miejscowego pastora o czary i w efekcie skazanej na śmierć.
Choć akcja filmu toczy się w fikcyjnym miejscu, pochodzący z Ghany brytyjski reżyser Nana Obiri Yeboah nie ukrywa, że inspirowały go fakty: w zachodniej Afryce każdego roku tysiące dzieci padają ofiarami oskarżeń o praktykowanie czarnej magii. Wiele z nich poddawanych jest torturom i zabijanych. Realizację filmu na ten temat reżyser uznał za swój obowiązek, ale społeczne kino z powodzeniem ubrał w gatunkowe szaty: mamy tu wszak stylistyczne elementy czarnego kryminału, horroru, a nawet politycznego thrillera, tyle że w skali mikro. Fantastycznie sfotografowana, nakręcona z udziałem weteranów afrykańskiego kina opowieść o splocie religijnego fanatyzmu, żądzy władzy i korupcji okazuje się aktualna pod każdą szerokością geograficzną.
| Life-weary journalist, Godwin, comes across a secluded village when searching for his next story. However instead of reporting on the traditional hunting ritual, alongside a seminary student, he engages in the protection of a young 15 year old girl, who has been accused by the local clergyman of witchcraft and as a result has been sentenced to death.
Albeit the film is fictional, the Ghanaian director is inspired by real life stories of thousands of West African children that were victim of black magic accusations. Many of whom were tortured and killed. The director felt that the making of this movie was his duty, although he managed to successfully integrate the story with genre stylisations: elements of dark crime stories, horrors and even political thrillers. Beautifully filmed with the aide of African cinema veterans this tale of the web of religious fanatism, power and corruption remains a valid topic for any viewer.
Pokaz w ramach: Afrykamera 2017
ZWIASTUN: