MFF w Cannes 2016: konkurs główny
Film dostępny online na e-kinopodbaranami.pl.
Prezentowana w konkursie głównym festiwalu w Cannes Julieta Pedro Almodóvara to wielki powrót hiszpańskiego mistrza.
W swoim nowym filmie reżyser Porozmawiaj z nią i Volver wraca do rzeczywistości, w której czuje się najlepiej: świata kobiet i ich namiętności.
Julieta to trzymająca w napięciu historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu. Opowieść o skrajnych uczuciach, jakie odczuwamy wobec najbliższych i tajemnicach, które przed nimi skrywamy. Filmowa adaptacja opowiadań wyróżnionej literacką Nagrodą Nobla Alice Munro pokazuje, że siłą kina Almodóvara jest niezmiennie wiara w potęgę uczuć i miłości.
Reżyser o filmie: Byłem bardzo wstrzemięźliwy jeśli chodzi o stronę wizualną filmu, postaci drugoplanowe. Nikt tu nie śpiewa piosenek, nie przywołuję też scen z innych filmów, żeby opisać bohaterów. Brak tu mieszania gatunków, a przynajmniej tak mi się wydaje. Od samego początku wiedziałem, że Julieta ma być dramatem, a nie melodramatem. Mocny dramat z elementami tajemnicy: ktoś szuka kogoś, nie znając przyczyny zniknięcia. Ktoś, z kim spędziłeś całe życie, nagle znika bez słowa. Nie rozumiesz tego. To się zdarza, leży w naszej naturze, ale jest niezrozumiałe, nie do zaakceptowania. Nie wspominając o bólu, jaki sprawia.
Namiętność, śmierć i tęsknota w buzującej kolorami i wzorami pigułce. Almodóvar, jakiego znamy i kochamy. (…) Julieta to triumfalny powrót. Atrakcyjne i świetnie skrojone kino na tematy ostateczne, pełne charakterystycznej werwy, fantazji, witalności, nieco ekscentryczne. Jednocześnie jest w nim coś świeżego: Julieta nie jest już histerycznym, rysowanym grubą kreską melodramatem, a rasowym dramatem. Anna Tatarska, Onet.pl
Wcześniej w ramach festiwalu Letnie Tanie Kinobranie 2017.
Tydzień 2: Kobieta i życie
ZWIASTUN: