Norweskie Nagrody Filmowe Amanda 2014: najlepsza reżyseria, najlepsza aktorka - Ellen Dorrit Petersen, najlepszy montaż, najlepszy dźwięk
Berlinale 2014: Nagroda Label Europa Cinemas
MFF w Stambule 2014: najlepszy film
MFF Sundance 2014: najlepszy scenariusz
Off Camera Kraków 2014: nagroda FIPRESCI
Trzydziestoparoletnia Ingrid niedawno straciła wzrok. Z każdym dniem izoluje się od świata zewnętrznego, który przestaje być dla niej przyjazny. Boi się wychodzić z domu. Całymi dniami siedzi więc w bezpiecznym mieszkaniu, próbując jakoś wypełnić czas podczas nieobecności męża, Mortena. Zaczyna pisać powieść. Najpierw dlatego by zatrzymać w ten sposób zapamiętane miejsca, przedmioty i barwy. Następnie, by dać upust swoim niepokojom, wynikającym z podejrzeń o niewierność męża. Historia, w miarę pisania, coraz bardziej się komplikuje. Do tego stopnia, że przejście od fikcji do realności staje się dla autorki coraz trudniejsze.
Film jest debiutem reżyserskim Eskila Vogta, stałego współpracownika Joachima Triera, scenarzysty filmów Reprise, Oslo: 31 sierpnia i Głośniej od bomb.
Eskil Vogt tak umiejętnie żongluje wątkami, że widz bardzo długo trzymany jest w niepewności, nie mając pewności, czy to, co widzi na ekranie, dzieje się naprawdę, czy jest wytworem umysłu Ingrid. Sebastian Chosiński, Esensja.pl
Film Eskila Vogta zaskakuje, satysfakcjonuje - i nawet bawi! - swoimi kolejnymi meandrami. Jakub Popielecki, Filmweb.pl
Niełatwe kino. Ale fascynujące. Dawid Karpiuk, Newsweek
ZWIASTUN: