kpb

Paryż - Timbuktu

tytuł oryginalny: París-Tombuctú

reżyseria: Luis García Berlanga
aktorzy: Michel Piccoli, Concha Velasco, Amparo Soler Leal, Juan Diego, Eusebio Lázaro, Javier Gurruchaga, Santiago Segura, Fedra Lorente, Manuel Alexandre, Guillermo Montesinos, Enrique San Francisco, José Sancho

czas trwania: 107 min.
produkcja: Hiszpania 1999

Cieszący się dużym uznaniem chirurg plastyczny z Paryża (Michel Piccoli), umęczony swoją drogą przez mękę spowodowaną impotencją i wypaleniem życiowym, postanawia popełnić samobójstwo, skacząc z okna. W ostatniej chwili widok człowieka podróżującego rowerem z tabliczką Paryż - Timbuktu skłania go do zmiany decyzji i udania się w rowerową podróż do tajemniczego Timbuktu, która umożliwi mu ucieczkę od rodziny, przyjaciół, społecznych konwencji i ustabilizowanego życia, które zaczęło być koszmarem. Trafia do śródziemnomorskiej miejscowości Calabuch, której mieszkańcy bez skrępowania uprawiają zdrowy seks pozbawiony hipokryzji i z otwartością przyjmują do swojej społeczności nowych przybyszów. Prowokacyjny i szalony film Luisa Garcíi Berlangi.

| Michel, prestigioso cirujano plástico parisiense, desesperado por su impotencia sexual y hastío vital, decide tirarse por la ventana, pero en el último momento le sorprende la visión de un ciclista peregrino, que luce en su montura el letrero París-Tombuctú. Le compra la bicicleta, y cambia la muerte por una huida sin esperanzas, aunque con la ventaja inmediata de dejar atrás familia, amigos, convenciones sociales y liposucciones apresuradas. Nuestro viajero se pega un batacazo a la altura de Calabuch. Unas almas sensibles le trasladan al pueblo para su cura. Y ahí comienza un segundo viacrucis para Michel, festivo en este caso, pero no menos frustrante, al confirmar su libido incapaz de responder a los avances de la extrovertida y sensual Trini, su fantasía corta para entender las perversiones del solitario Gaby, su agnosticismo sin argumentos para responder a los arrebatos místicos de la visionaria Encarna o del párroco convicto de asesinato. Su impecable cultura europea, en suma, se revela inoperante ante la explosión de vitalidad mediterránea de un pueblo como Calabuch, más caótico aún, con el paso del tiempo, de lo que era en los años cincuenta.

Film prezentowany w ramach cyklu Cervantes Pod Baranami,
pokaz towarzyszy Przeglądowi filmów Luisa Garcíi Berlangi.

Bookmark and Share