kpb

53. KFF: Noc etiud studenckich 3 (30 maja): Wieczór ze Szkołą Filmową w Łodzi

NOC ETIUD STUDENCKICH 3 (130')

Wieczór ze Szkołą Filmową w Łodzi - 65. lecie Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi
| The Lodz Film School Evening - the 65th anniversary jubilee of the Polish National Film, Television and Theatre School


W PROGRAMIE:


- fragmenty filmu dokumentalnego Szkoła i spotkanie z autorkami: Grażyną Kędzielawską i Marią Zmarz-Koczanowicz - rozmowa o filmie oraz metodach nauczania filmu dokumentalnego

- Szkoła Filmowa w Łodzi "Then and Now" - pokaz etiud dokumentalnych i spotkanie z reżyserami: Leszkiem Dawidem i Rafałem Skalskim

- koktajl


| THE PROGRAMME OF THE EVENING:

- a screening of The School film fragments followed by a meeting with the film's authors: Grażyna Kędzielawska and Maria Zmarz-Koczanowicz - a discussion on the film and documentary film teaching methods.

- Lodz Film School "Then and Now" - documentary films' screening and a meeting with the film directors Leszek Dawid and Rafał Skalski

- cocktail party


FILMY | FILMS:

SZKOŁA | SCHOOL (fragm.)
reż. Grażyna Kędzielawska, Maria Zmarz-Koczanowicz, Polska
Pokaz fragmentów filmu dokumentalnego Szkoła w reżyserii Grażyny Kędzielawskiej i Marii Zmarz-Koczanowicz połączony ze spotkaniem z autorkami oraz rozmową o filmie oraz procesie nauczania reżyserii filmu dokumentalnego w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.


JAK CO DZIEŃ | DAY IN DAY OUT
reż. Kazimierz Karabasz, Polska 1955, 11’ (dok.)

Etiuda o problemach komunikacyjnych ludzi dojeżdżających do pracy w mieście w latach 50-tych. Z podwarszawskiego osiedla wyruszają oni do pracy zatłoczoną kolejką, rowerem, ciężarówką, autobusem. Jednak powoli obraz ten się zmienia. Powstaje kolej elektryczna, a nad jej sprawnym kursowaniem czuwa wielu ludzi.


MUCHOTŁUK | THE FLY KILLER
reż. Marek Piwowski, Polska 1966, 12’ (dok.)

Obraz podrzędnej restauracji. Goście piją alkohol, kłócą się, flirtują, opowiadają anegdoty. Słychać fragmenty rozmów o sprawach wielkich i małych - o wojnie, ojczyźnie, honorze i o życiu codziennym.


URZĄD | THE OFFICE
reż. Krzysztof Kieślowski, Polska 1966, 5’ (dok.)

Film stanowi interesującą próbę wyjścia poza obowiązujący schemat. Nakręcony ukrytą kamerą przy okienku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jest celną satyrą na biurokrację i urzędniczą bezduszność. Obraz i oryginalny dźwięk pełnią równorzędną funkcję dramaturgiczną.


BAR NA VICTORII | BAR AT THE VICTORIA STATION
reż. Leszek Dawid, Polska 2003, 56’ (dok.)

Marek i Piotrek dobiegają trzydziestki. Nie mają pracy, ani żadnych perspektyw na jej znalezienie w rodzinnym miasteczku. Zmęczeni jałowym oczekiwaniem na cud, postanawiają wypróbować ścieżkę przetartą przez licznych poprzedników. Opuszczają ulubioną ławkę przed blokiem i ruszają szukać pracy w Londynie.


52 PROCENT | 52 PERCENT
reż. Rafał Skalski, Polska 2007, 19’ (dok.)

52 procent to idealny stosunek proporcji długości nóg do wzrostu. Kryterium to jest jednym z najważniejszych przy przyjmowaniu dzieci do Rosyjskiej Akademii Baletu w Sankt Petersburgu. Ałła ma dwa miesiące by poprawić swoje proporcje. Czy dostanie się do szkoły?


VAKHA I MAGOMED | VAKHA AND MAGOMED
reż. Marta Prus, Polska 2010, 12’ (dok.)

Subtelna obserwacja codziennego życia dziesięcioletniego Magomeda i jego ojca Vakhy, dwóch uchodźców z Czeczenii mieszkających w Warszawie. Film staje się opowieścią o ludzkiej miłości i godności.


Fotos: Vakha i Magomed

Pokaz w ramach 53. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Bookmark and Share