kpb

Letnie Tanie Kinobranie: Z miasta do miasta

WAKCYJNY PRZEGLĄD FILMOWY
LETNIE TANIE KINOBRANIE po 6 zł

2 lipca - 2 września 2010


TYDZIEŃ 5: 30 lipca - 5 sierpnia 20105th WEEK: July 30 - August 5 
DZIWNY JEST TEN ŚWIAT // IT'S A STRANGE WORLD 

zobacz lub pobierz program ramowy na Tydzień 5. - TUTAJ

W programie
:

(N) - Sala Niebieska
(C) - Sala Czerwona


2 DNI W PARYŻU | DEUX JOURS A PARIS
reż. Julie Delpy, Francja/Niemcy 2007, 96’ EN/FR

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 16.00 (C
- sobota, 31 lipca, godz. 17.30 (N)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 22.30 (C)
Filmowy debiut znanej aktorki Julie Delpy (Przed wschodem słońca, Przed zachodem słońca). Wyjątkowo pikantna komedia o wyprawie pewnej nowojorskiej pary do Paryża. W głównych rolach występują Julie Delpy, Adam Goldberg (Jak stracić chłopaka w 10 dni, Déjà vu), Daniel Brühl (Good Bye, Lenin!).
Francuzka Marion (Julie Delpy) i Amerykanin Jack (Adam Goldberg) postanawiają ożywić swój związek i wyruszają w poszukiwaniu zagubionego gdzieś po drodze romantyzmu na Stary Kontynent. W drodze powrotnej z "podróży życia", która okazała się pasmem kłótni i nieporozumień, zatrzymują się na dwa dni w Paryżu. To doskonała okazja, by odwiedzić przyszłych teściów Jacka, którzy niestety nie znają angielskiego… Spotkanie z nimi oraz całym zastępem eks-chłopaków Marion obnaży różnice kulturowe dzielące Europejczyków i Amerykanów, a także powie sporo prawdy o odwiecznej wojnie płci, widzów zaś rozbawi do łez!

ANIOŁ W KRAKOWIE | ANIOŁ W KRAKOWIE
reż. Artur Więcek, Polska 2002, 86’ PL

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 15.00 (N
- sobota, 31 lipca, godz. 21.00 (N)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 21.00 (N)

Pełna uroku "krakowska" komedia z Krzysztofem Globiszem w roli głównej! Film opowiada o losach Anioła Giordano, który za łobuzerskie prowadzenie się w Niebie (zbyt częste odwiedziny w Czyśćcu i fascynacja rock-and-rollem), zostaje zesłany na ziemię, by codziennie czynić chociaż jeden dobry uczynek (jeszcze nie wie, że jako Anioł będzie na ziemi tylko dwie doby). Ma wylądować w "Holland", lecz przez pomyłkę trafia do "Poland" (dokładniej: Krakowa)...
Zdjęcia do filmu powstały w Limanowej, w pobliżu Słomnik i w centrum Krakowa. Kwitnący sad jabłoni udawał Niebo, Pałac Sztuki przemienił się w Czyściec, a szkołę anielską, gdzie Giordano pobiera nauki, zrobiono w zabytkowym kapitularzu klasztoru oo. Dominikanów.

CASABLANCA | CASABLANCA
reż. Michael Curtiz, USA 1942, 99’ EN/FR/DE

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 21.30 (N
- sobota, 31 lipca, godz. 19.15 (N)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 18.15 (C)

Jeden z najbardziej kultowych filmów w historii kina
1944 - Oscar w kategorii: Najlepszy film, Najlepszy reżyser, Najlepszy scenariusz

Rok 1942, Casablanca. Maroko znajduję się pod wpływem nazistowskiego Vichy. Ulice patrolują odziały policji, panuje chaos i przerażenie. Wszędzie pełno uchodźców, którzy do Casablanki przyjechali z nadzieją przedostania się do Ameryki. Obok trwającej wojny, toczy się normalne życie. Rick Blaine (Humphrey Bogart), cyniczny Amerykanin, prowadzi, cieszący się ogromnym powodzeniem, nocny lokal. W tym miejscu można choć na chwile zapomnieć. Na fortepianie gra gruby Sam, alkohol leje się strumieniami, a mężczyźni grają w karty.
Pewnego dnia w klubie zjawia się Ilsa (Ingrid Bergman), dawna miłość Ricka. Kobiecie towarzyszy mąż Victor Laszlo (Paul Henreid), ważny działacz czeskiego ruchu oporu, poszukiwany przez nazistów. Jedyną szansą dla Laszlo jest ucieczka z pochłoniętej wojną Europy i dostanie się do Ameryki.

DZIENNIKI MOTOCYKLOWE | DIARIOS DE MOTOCICLETA
reż. Walter Salles, USA/Niemcy/Wielka Brytania 2004, 128’ ES/QUE/ARN

Pokazy:
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 21.00 (N)
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 15.00 (N)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 19.00 (N

MFF w Cannes 2004: Nagroda Jury Ekumenicznego, Nagroda Specjalna dla Erica Gautier za muzykę
MFF w San Sebastian 2004: Nagroda Publiczności
Nagrody Brytyjskiego Przemysłu Filmowego BAFTA: najlepszy film nieanglojęzyczny, najlepsza muzyka
Nagrody Goya 2005: najlepszy scenariusz adaptowany
Dzienniki motocyklowe
to historia dwóch młodych mężczyzn, którzy wyruszają w podróż, prowadzącą ich przez nieznany kontynent. Ta wyprawa staje się jednocześnie podróżą w głąb siebie.
W roku 1952 młodzi Argentyńczycy - Ernesto Guevara i Alberto Granado - wyruszyli na poszukiwanie prawdziwego oblicza Ameryki Łacińskiej. Ernesto to 23-letni student medycyny, zaś 29-letni Alberto jest biochemikiem. Przyjaciele w iście romantycznej pogoni za przygodą opuszczają rodzinne Buenos Aires na rozklekotanym Nortonie 500 z 1939 roku. Mimo awarii motocykla kontynuują swoją ośmiomiesięczną odyseję, łapiąc każdą możliwą okazję transportu. Zróżnicowane pejzaże odzwierciedlają stopniową przemianę w ich sposobie postrzegania świata; ludzie, których spotykają na swej drodze, otwierają im oczy na zupełnie inne oblicze Ameryki Południowej. Trafiają na wyżyny Machu Picchu, gdzie odnajdują majestatyczne ruiny i zdają sobie sprawę z ogromnego znaczenia zapomnianego dziedzictwa Inków. Gdy docierają do kolonii trędowatych, usytuowanej w głębi peruwiańskiej dżungli, zaczynają wątpić w wartość postępu mierzonego sukcesem gospodarczym, który tak wielu ludzi pozostawia poza nawiasem społeczeństwa. Doświadczenia z tego miejsca pomagają określić ich późniejsze postawy etyczne i wytyczyć drogę, którą podążą.
Dzienniki motocyklowe, oparte na zapiskach Alberto Granado, oraz człowieka, którego historia zapamięta jako "Che", są opowieścią o odkrywaniu samego siebie, ukazującą narodziny słynnego rewolucjonisty.

GENUA. WŁOSKIE LATO | GENOVA
reż. Michael Winterbottom, Wlk. Brytania 2008, 98’ IT/EN

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 18.00 (C
- sobota, 31 lipca, godz. 22.30 (C)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 15.00 (N)

MFF w San Sebastian 2008: Srebrna Muszla dla najlepszego reżysera
Poruszająca opowieść o miłości i sile przebaczenia z Colinem Firthem w roli głównej, zrealizowana przez znakomitego brytyjskiego reżysera, Michaela Winterbottoma.
W jego najnowszym filmie Genua. Włoskie lato, włoskie miasto Genua staje się nowym domem dla Joe’ego (Colin Firth) i jego dwóch córek Kelly i Mary (Willa Holland, Perla-Haney Jardine). Ich matka (Hope Davis) niedawno zginęła w tragicznym wypadku samochodowym w USA, ale pod czułą opieką przyjaciółki Joe’ego, Barbary (Catherine Keener), rodzina powoli odzyskuje spokój. Podziwiany przez młode studentki ojciec z coraz większym entuzjazmem podchodzi do obowiązków wykładowcy uniwersyteckiego. Za sprawą zauroczonych nią przystojnych Włochów, Kelly poznaje najciekawsze zakamarki miasta. W trakcie swoich wycieczek Mary zauważa z kolei ducha zmarłej matki, błąkającego się za nią krok w krok po krętych uliczkach Genui...

HAWAJE, OSLO | HAWAII, OSLO
reż. Erik Poppe, Norwegia 2004, 125’ NO

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 22.15 (C
- sobota, 31 lipca, godz. 17.45 (C)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 17.00 (N)

Przypominający nieco Na skróty i Magnolię film okrzyknięto jednym z najlepszych norweskich filmów lat 2000.
Opowieść o kilku osobach, których losy, czasem nieświadomie, splatają się podczas najgorętszego dnia roku w Oslo.
Śledzimy Frode i Willę, którzy właśnie dowiedzieli się, że ich nowonarodzone dziecko ma niewielkie szanse na przeżycie. Jest Bobbie-Pop, gwiazda pop, którą gasnąca sława doprowadziła do próby samobójczej. Poznajemy kleptomana Leona, zamkniętego w szpitalu psychiatrycznym, szukającego Asy, z którą 10 lat wcześniej postanowili się pobrać. Pojawia się Trygve, brat Leona, który z okazji swych urodzin zabiera brata ze szpitala.

HAWANA - MIASTO UTRACONE | THE LOST CITY
reż. Andy Garcia, USA 2005, 143’ EN/ES

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 19.00 (N
- sobota, 31 lipca, godz. 15.00 (N)
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 22.15 (C)

Popularny aktor Andy Garcia próbuje swoich sił jako reżyser w filmie z gwiazdorską obsadą.
Obraz według scenariusza kubańskiego powieściopisarza Guillermo Carbera Infante opowiada historię trzech braci, których życie zmieniło się wyniku przeprowadzonej przez Fidela Castro rewolucji na Kubie.
Hawana w 1958 roku. Niektórzy mają ją za miasto przyjemności, inni są niezadowoleni z rządów dyktatora Fulgencia Batisty. Kiedy rewolucyjne siły Fidela Castro i Ernesta “Che” Guevary przygotowują się do marszu na stolicę, Fico Fellove (Garcia) - właściciel najlepszego muzycznego nocnego klubu w Hawanie - "El Tropico" - usiłuje obronić swoją rodzinę przed rozpadem i zachować miłość pewnej kobiety (Inés Sastre). Fico jednak wciąż nie wie, że jego klub stanie się czymś więcej niż miejscem popularnej rozrywki... Wszystko to obserwuje pisarz (Bill Murray), amerykański ekspatriant, który widzi, jak Fico wciągany jest w nurt kolejnych wydarzeń, związanych ze zmianami powodowanymi przez rewolucję. A Fico, chociaż dostrzega, że kultura znika, a ludzie tak bardzo się zmieniają, dzięki swojej miłości do muzyki kubańskiej nadal potrafi zachować ciągle żywe wspomnienia przeszłości.

KOBIETA W BERLINIE | ANONYMA – EINE FRAU IN BERLIN
reż. Max Färberböck, Niemcy/Polska 2008, 130’ DE/RU/KAT

Pokazy:
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 16.00 (C)
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 17.00 (N)
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 21.00 (N)
Punktem wyjścia dla Kobiety w Berlinie stał się wydany w latach 50. pamiętnik Marty Hillers.
Berlin, 1945 rok. Żołnierze Armii Czerwonej wkraczają do zniszczonej stolicy Niemiec, obrona Werhmachtu załamuje się, część Niemców ucieka z pola walki i ukrywa w starych, opuszczonych domach. Kobiety, których mężowie zostali wysłani na front, pozostawiając żony bez opieki, ukrywają się, próbując przeczekać najcięższy czas. Jednak Rosjanie zdobywają nie tylko Berlin, ale i niemieckie kobiety. Dochodzi do gwałtów i aktów przemocy, reżyser jednak nie epatuje brutalnymi czy pornograficznymi obrazami, podkreśla cierpienie kobiet będących ofiarami tej wojny. Jedynym wyjściem było dla nich oddanie się pod opiekę jednego z sowieckich żołnierzy, któremu w zamian za ochronę świadczyło się usługi seksualne. Tytułowa Anonima po pierwszym gwałcie, przyrzeka sobie, że nikt jej już nie skrzywdzi. Znajduje sobie protektora, z którym zaczyna łączyć ją skomplikowane uczucie...
Najnowszy film Färberböcka jest odważną próbę przełamania kolejnego tabu dotyczącego historii wojennych Niemiec, wzbudzając przy tym liczne sprzeciwy i kontrowersje.
Autorem muzyki do filmu jest wybitny krakowski kompozytor, Zbigniew Preisner.

MAŁA MOSKWA | MAŁA MOSKWA
reż. Waldemar Krzystek, Polska 2008, 119’ PL

Pokazy:
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 19.00 (N)
- środa, 4 sierpnia, godz. 21.00 (N)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 16.00 (C

33. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2008: ZŁOTE LWY - Grand Prix Festiwalu, najlepsza rola kobieca - Svetlana Khodchenkova, Nagroda Rady Programowej TVP, Nagroda Prezesa TVP dla Svetlany Khodchenkovej
Historia zakazanej miłości i wielkiej, skrywanej namiętności w czasach, w których nawet o intymnych sprawach decydowało sowieckie imperium.
Jest rok 1967. Jura, pilot i niedoszły kosmonauta, trafia do Legnicy (Małej Moskwy), największego garnizonu wojsk radzieckich w Europie Wschodniej. Towarzyszy mu piękna, młoda żona - Wiera. Zafascynowana polską poezją i muzyką Rosjanka, wygrywa "konkurs przyjaźni", śpiewając w części po polsku Grande Valse Brillante Ewy Demarczyk. Wtedy właśnie poznaje polskiego oficera i muzyka - Michała. Początkowo broni się przed obudzonym wówczas uczuciem, w końcu jednak ulega tej wielkiej zakazanej namiętności.
Film przenosi nas do świata, w którym w jednym mieście, oddzieleni murami i zakazami żyli Rosjanie i Polacy, którzy mimo strachu i powszechnej inwigilacji kochali, cierpieli i mieli swoje marzenia...

MIĘDZY SŁOWAMI | LOST IN TRANSLATION
reż. Sofia Coppola, USA 2003, 102’ EN/JPN/DE/FR

Pokazy:
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 19.15 (N)

- wtorek, 3 sierpnia, godz. 16.00 (C)
- środa, 4 sierpnia, godz. 18.00 (C)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 15.00 (N

Oscary 2004: najlepszy scenariusz oryginalny - Sofia Coppola 
- nominacje: najlepszy film, najlepszy aktor pierwszoplanowy - Bill Murray, najlepsza reżyseria

Złote Globy 2004: najlepszy film, komedia lub musical, najlepszy aktor w komedii lub musicalu - Bill Murray, najlepszy scenariusz
- nominacje: najlepsza aktorka w komedii lub musicalu - Scarlett Johansson, najlepszy reżyser 
 
Jeden z najpiękniejszych i najsubtelniejszych filmów dekady.
Dwoje Amerykanów w Tokio - to początek całej fali zabawnych nieporozumień. 
Zapomniany, starzejący się aktor telewizyjny (Bill Murray) przyjeżdża do Japonii, aby wziąć udział w zdjęciach do filmu reklamowego. Młoda żona zapracowanego męża (Scarlett Johansson) nudzi się, pozostawiona sama sobie. Pewnego dnia ich ścieżki przetną się...
Historia, w której wszystko kryje się MIĘDZY SŁOWAMI.
Zakochałem się w tym filmie. Pokochałem sposób w jaki Coppola i jej aktorzy za pomocą bardzo skromnych środków trafiają w złoty środek mieszając romans i komedię, resztę dopowiada prawda charakterów
. Roger Ebert, Chicago Sun-Times

MOJE WINNIPEG | MY WINNIPEG
reż. Guy Maddin, Kanada 2007, 80’ EN

Pokazy:
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 18.00 (C)
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 17.15 (N)
- środa, 4 sierpnia, godz. 15.00 (N)
Pełna ekscentrycznego humoru podróż do Winnipeg, rodzinnego miasta wielkiego kanadyjskiego reżysera.
Winnipeg leży w sercu serca kontynentu, w widłach dwóch rzek, w widłach, w futrze, w łonie - mówi narrator dokumentalnej fantazji Moje Winnipeg. Winnipeg stanowi także centrum świata głównego bohatera, alter ego reżysera Guya Maddina, który urodził się w tym mieście i nigdy na dłużej z niego nie wyjechał. Mężczyzna chciałby uciec z miasta, zostawić je za sobą, tak samo jak własną przeszłość. Dlatego wsiada do pociągu i... Tak zaczyna się szalony quasi-dokument, o którym reżyser mówi, że to „doku-fantazja”. Zamiast oddalać się od rodzinnego miasta i przybliżać do upragnionego nowego początku, pociąg zabiera bohatera w podróż w przeszłość. Przed naszymi oczami pojawiają się autentyczne archiwalne zdjęcia miasta, a na tle dokumentalnej lokalnej historii dowcipnie komentowanej i pokazanej, odtwarzana jest przeszłość bohatera, jego osobista, intymna historia. Sfilmowane w konwencji filmu niemego, stosując cały arsenał chwytów kina z początku XX wieku tworzą niepowtarzalny klimat, którego nie da się porównać z niczym innym. To psychodeliczna podróż. Ciągle jesteśmy na granicy dwóch światów: rzeczywistego i wyśnionego, niejednokrotnie oba nachodzą na siebie, tworząc fantasmagoryczne powidoki, wprowadzając widza w skomplikowany labirynt znaków.

PERSEPOLIS | PERSEPOLIS
reż. Vincent Paronnaud i Marjane Satrapi, Francja/USA 2007, 95’ FR/EN/FAS/DE

Pokazy:
- piątek, 30 lipca, godz. 17.00 (N
- sobota, 31 lipca, godz. 16.00 (C)
- niedziela, 1 sierpnia, godz. 19.15 (N)

MFF w Cannes 2007: Nagroda Jury
Oscary 2008: najlepszy pełnometrażowy film animowany - nominacja
Złote Globy 2008: najlepszy film obcojęzyczny - nominacja
Cezary 2008 - 6 nominacji: najlepszy film, najlepszy scenariusz adaptowany, najlepszy debiut reżyserski, najlepsza muzyka - Olivier Bernet, najlepsza piosenka, najlepszy montaż

Dziewięcioletnia Marjane z zapałem rozczytuje się w komiksowej wersji Materializmu dialektycznego, wychowana w nieco zwariowanej, inteligenckiej rodzinie marzy o zostaniu prorokinią. Poznajemy ją (a wraz z nią Iran), gdy fundamentaliści przejmują władzę, zmuszając kobiety do noszenia chust, a mężczyzn do zapuszczania brody. Obserwujemy jej inteligentną grę ze „stróżami moralności”, odkrywanie zakazanego punku, Abby i Iron Maiden. Kiedy nasilają się prześladowania i wojna Iran-Irak nabiera gwałtowności, Marjane zostaje wysłana przez troskliwych rodziców do szkoły w Austrii.
Persepolis to odkrycie festiwalu w Cannes 2007; film został wyróżniony Nagrodą Jury. Film jest ekranizacją autobiograficznej powieści komiksowej, której autorką jest sama Marjane Satrapi. Oczami inteligentnego dziecka obserwujemy jak Iran, w którym panowała wolność, a ludzie żyli szczęśliwie, powoli zmienia się w zamkniętą klatkę, gdzie za noszenie adidasów i przypinki z Michaelem Jacksonem można zostać zatrzymanym na ulicy. 

RZYMSKA OPOWIEŚĆ | BESIEGED
reż. Bernardo Bertolucci, Włochy/Wielka Brytania 1998, 93’ EN/IT/SWA

Pokazy:
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 15.00 (N)
- środa, 4 sierpnia, godz. 17.00 (N)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 18.15 (C

Stary dom w centrum Rzymu, a w nim dwoje samotnych, szukających schronienia ludzi. On - Anglik, pianista, ukrywający się za swym fortepianem. Muzyka Mozarta, Bacha i Griega to jego jedyne towarzystwo. Ona - młoda Afrykanka, uciekająca przed bolesnymi doświadczeniami z przeszłości, choć wciąż pełna energii i wiary w lepsze jutro. Kinsky (David Thewlis) wynajmuje Shandurai (Thandie Newton) pokój na parterze, w zamian za co dziewczyna sprząta jego zakurzone kąty. Żyją obok siebie, zajęci swoimi sprawami Kinsky swoją muzyką, Shandurai - studiami na medycynie. Pozornie. W pewnym momencie wpadną w sidła namiętności, zagmatwanej gry przyciągania i odpychania, sekretów i niedomówień. Spiralna klatka schodowa okaże się miejscem spotkania klasycznej muzyki Mozarta i energetycznych, afrykańskich rytmów Papy Wemby.
Kameralny dramat Bernardo Bertolucciego, czasem traktowany jako zapowiedź o pięć lat późniejszych Marzycieli.

SPOTKANIE W PALERMO | THE PALERMO SHOOTING
reż. Wim Wenders, Niemcy/Włochy 2008, 108’ EN/DE/IT

Pokazy:
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 22.15 (C)
- środa, 4 sierpnia, godz. 19.00 (N)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 17.00 (N

Film Wima Wendersa, twórcy Buena Vista Social Club i Lisbon Story. Po dwunastu latach kręcenia filmów w USA Wim Wenders wraca do domu i ojczystego kontynentu filmem Spotkanie w Palermo. To najbardziej osobisty film Wima Wendersa od wielu lat: intymny, zaskakujący i porywający.   
Wraz z bohaterem przemierzamy ulice Palermo w rytm fantastycznej muzyki: Beirut, Nicka Cave’a, Portishead, Lou Reeda, Calexico.
Finn (Campino) robi zdjęcia dla największych domów mody, współpracuje z najpiękniejszymi modelkami. W jego życiu nie brakuje intensywnych wrażeń, luksusu i sławy, powoli jednak zaczyna tęsknić za czymś innym. Sesja fotograficzna ze spodziewającą się dziecka Millą Jovovich zaprowadzi Finna do Palermo. Jednak zamiast odpoczynku spotka tu tajemniczego mężczyznę (Dennis Hopper), którego widział już w snach oraz młodą fascynującą kobietę (Giovana Mezzogiorno). Oboje sprawią, że podróż po obcym mieście stanie się podróżą w głąb siebie, która zmieni życie Finna.

TRIO Z BELLEVILLE | LES TRIPLETTES DE BELLEVILLE
reż. Sylvain Chomet, Francja/Belgia/Kanada 2003, 82’ FR/PT

Pokazy:
- poniedziałek, 2 sierpnia, godz. 16.00 (C)
- środa, 4 sierpnia, godz. 22.15 (C)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 21.15 (N

Oryginalna francuska animacja pełną zadziwiających pomysłów wizualnych i czarnego humoru. To niezwykły sen, który mógłby śnić Tim Burton albo Jean-Pierre Jeunet i Marc Caro, autorzy Delicatessen i Miasta zaginionych dzieci - surrealistycznych, mrocznych bajek dla dorosłych. Ekscentryczna Madame Souza pedałuje przez ocean do swingującego miasteczka Belleville w poszukiwaniu wnuczka - geniusza kolarstwa, porwanego przez mafię.
Reżyser Tria..., Sylvain Chomet, zaskakująco miesza konwencje i style: czarną komedię łączy z filmem gangsterskim, thriller przeplata scenami rodem z wodewilu. Także warstwa wizualna i muzyczna to konglomerat różnych elementów. Karykaturalne, przerysowane sylwetki bohaterów widzimy na tle monumentalnych scenografii, raz nawiązujących do gotyku, raz do Art Deco. Tytułowe Belleville to miasto będące połączeniem współczesnych metropolii z wyimaginowanymi Gotham lub Metropolis. To wszystko utrzymane w brązach i sepii, jak ze starych fotografii, co przywołuje klimat przełomu lat 40. i 50. Na ścieżce dźwiękowej z kolei, epoka swingu zmiksowano z piosenkami w stylu Edith Piaf oraz takimi eksperymentami jak wykorzystanie odkurzacza w roli instrumentu muzycznego. Dzięki tym zabiegom powstał świat, w którym może zdarzyć się absolutnie wszystko.

VICKY CRISTINA BARCELONA | VICKY CRISTINA BARCELONA
reż. Woody Allen, USA/Hiszpania 2008, 96’ EN/ES

Pokazy:
- wtorek, 3 sierpnia, godz. 18.00 (C)
- środa, 4 sierpnia, godz. 16.00 (C)
- czwartek, 5 sierpnia, godz. 22.15 (C

Oscary 2009: najlepsza aktorka drugoplanowa - Penélope Cruz
Złoty Glob 2009: najlepszy film - komedia lub musical
i 3 nominacje: najlepsza aktorka pierwszoplanowa w komedii lub musicalu - Rebecca Hall i drugoplanowa - Penélope Cruz, najlepszy aktor drugoplanowy w komedii lub musicalu - Javier Bardem
nagroda BAFTA 2009 i Goya 2009: najlepsza aktorka drugoplanowa - Penélope Cruz
Film Woody’ego Allena entuzjastycznie przyjęty przez krytykę i publiczność. Film został obsypany nagrodami na wielu festiwalach filmowych. Za kreację w tym filmie, Penelope Cruz została uhonorowana Oscarem oraz wieloma innymi prestiżowym nagrodami. Jednocześnie film odniósł największy komercyjny sukces spośród wszystkich obrazów Woody’ego Allena.
Vicky Cristina Barcelona ukazała zupełnie nowy wymiar twórczości Allena - klimat znany dotychczas bardziej z filmów Pedro Almodóvara, ale cały czas nacechowany wyjątkowym poczuciem humoru mistrza.
Dwie młode Amerykanki, Vicky (Rebecca Hall) i Cristina (Scarlett Johansson) przyjeżdżają na wakacje do Barcelony. Vicky, inteligentna i czuła, ma niedługo wyjść za mąż; otwarta na emocjonalne i seksualne przygody Cristina to jej zupełne przeciwieństwo. Podczas pobytu, obie bohaterki dają się wciągnąć w niekonwencjonalną, romantyczną i seksualną przygodę z Juanem Antonio (Javier Bardem), charyzmatycznym malarzem, uwikłanym w burzliwą i skomplikowaną relację ze swoją byłą żoną, Marią Eleną (Penélope Cruz).
Zanurzony w soczystej zmysłowości Barcelony, Vicky Cristina Barcelona, to zabawny, inteligentny film, ukazujący miłość we wszystkich jej przejawach.

Bilet na każdy film TYLKO 6 ZŁOTYCH! 

Filmy prezentowane w ramach cyklu Letnie Tanie Kinobranie.

ZAPRASZAMY!