Future Shorts_wydanie listopadowe
|
FUTURE SHORTS_WYDANIE LISTOPADOWE
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:
Czas trwania pokazu: 86 minut
1) ZZZ ARE PLAYING GRIP
reż. Roel Wouters / Holandia / 2007 / 4'10
Grip zespołu ZzZ to pierwszy teledysk Roela Woutersa, znanego też jako Xelor. Jest to zrealizowany w jednym ujęciu klip, w którym gimnastycy podczas występu na żywo przed publicznością naśladują komputerowe efekty znane z popularnych programów do edycji wideo. Powstał jako część wystawy w Stedelijk Museum. Warunkiem projektu była realizacja na żywo całego procesu filmowania, co uniemożliwiało jakiekolwiek duble czy montaż. Natychmiast po nakręceniu wideoklip został dodany do ekspozycji. Piosenka oraz przeróbka teledysku zostały niedawno wykorzystane w reklamie Fiata.
2) I LOVE SARAH JANE
reż. Spencer Susser / Australia / 2007 / 14'
Jimbo ma 13 lat. Jego ukochana to Sarah Jane, dziewczyna marzeń, która jednak nie chce o nim słyszeć. Ale Jimbo jest uparty. Rozkocha w sobie Sarę, nieważne ile mu to zajmie. W końcu czym ma się przejmować, jeśli żyje w postapokaliptycznym świecie, gdzie dorośli umarli, a wokół krążą zastępy zombie? Jimbo kocha Sarę Jane i to się liczy. W tym krótkim filmie udało się odświeżyć wszechobecną formułę filmu o żywych trupach poprzez połączenie horroru z realistycznym dramatem dojrzewania. W roli Sary Jane - Mia Wasikowska - Alicja w Krainie Czarów z powstającego właśnie filmu Tima Burtona. Spencer Susser rozpoczął karierę filmowca w wieku 16 lat, gdy kupił kamerę Super 8 za pieniądze zarobione na sprzedaży lemoniady. Jako montażysta pracował z takimi twórcami jak: Mark Romanek, Francis Ford Coppola, David LaChapelle. Jest także twórcą wideoklipów, m.in. dla Crazy Town, Offspring i Dubstar.
3) HOTEL CHEVALIER
reż. Wes Anderson / USA / 2007 / 13'
Żal? Depresja? Jack Whitman leży na łóżku, zamawia kanapkę z serem z grilla. Dzwoni telefon - to kobieta w drodze, by się z nim spotkać. Niespodzianka. Prolog do pełnego metrażu Wesa Andersona z 2007 roku - The Darjeeling Limited. Akcja rozgrywa się w tytułowym hotelu jakiś czas przed spotkaniem Jacka (Jason Schwartzmann) z jego braćmi w Indiach. Szczególną uwagę niektórych zwróciła rola Natalie Portman, która w jednej ze scen złamała swoje postanowienie nie występowania nago. Anderson to amerykański reżyser, który ma już na koncie m.in. nominację do Oscara; jest autorem Rushmore, Genialnego klanu i Podwodnego życia ze Stevenem Zissou.
4) TO BUILD A HOME
reż. Up The Resolution / Wielka Brytania / 2008 / 12'
Intymne spojrzenie na miłość, życie i śmierć podczas ostatnich godzin wspólnego życia pewnej pary. Ich skrajna reakcja na nieuleczalną chorobę jest zarazem buntownicza i głęboko ludzka. Celem jest przywrócenie romantyczności i siły zagubionych w trakcie hospitalizacji. W tym nakręconym na taśmie 35mm w wiejskich, górzystych krajobrazach północnej Anglii filmie do muzyki The Cinematic Orchestra występują uznani brytyjscy aktorzy: Julia Ford i Peter Mullan. Twórcy - Up The Resolution - to grupa trzech animatorów / reżyserów / producentów, mających na koncie liczne wideoklipy (Devendra Banhart, Coldcut, Dangermouse), reklamy (Coca-Cola, Burberry) oraz czołówki programów (BBC, Chanel 5, MTV2).
5) WHO’S GONNA SAVE MY SOUL
reż. Chris Milk / USA / 2008 / 3'20
Dosłownie „rozdzierająca serce” scena rozstania miłosnej pary w restauracji. To już druga kolaboracja reżysera Chrisa Milka i grupy Gnarls Barkley, tym razem do piosenki z ich drugiego albumu The Odd Couple. Milk reżyserował także teledyski dla Kanye Westa, U2, Green Day, Courtney Love, Audioslave i Modest Mouse.
6) THE LIFE SIZE ZOETROPE
reż. Mark Simon Hewis / Wielka Brytania / 2007 / 6'30
Posępna opowieść o życiu pewnego mężczyzny, opowiedziana w jednym ujęciu gigantycznego ludzkiego zootropu. Jesteśmy zabrani w cykliczną podróż śladami bohatera, pokazaną poprzez obrazki animowane bezpośrednio na ciałach trzydziestu sześciu pasażerów tej karuzeli. Film wypełnia mieszanka emocji - od celebrowanej kreatywności do końcowej samotności, żalu i powtórzenia. Śmiały i pomysłowy eksperyment - absolutnie unikalne spojrzenie na sztukę tworzenia animowanego obrazu. Mark Simon Hewis zajmuje się wykorzystaniem żywych ujęć w połączeniu z dwuwymiarową animacją przy użyciu kserokopii i fotografii, a także komputera. Tworzy filmy, wizualizacje, pisze scenariusze.
7) THE CONTROL MASTER
reż. Veer & Run Wrake / Wielka Brytania / 2008 / 7'
Halftone City to spokojna metropolia, gdzie panują wartości rodzinne i marzenia o podboju kosmosu. Łagodna blondynka Dorothy Gayne w tajemnicy broni obywateli miasta przed krzywdą. Ale pojawia się nowa niebezpieczna technologia. Co stanie się, gdy potężne urządzenie znajdzie się w rękach byłego naukowca, obecnie łotra - doktora Moire? Co otrzymają widzowie, gdy w ręce geniusza niezależnej animacji wpadną obrazy ze stajni Charles S. Anderson Design Company, inspirowane pulpem, retro i amerykańskim modernizmem? Run Wrake to animator i ilustrator, jest twórcą uznanego filmu Rabbit, wizualizacji wykorzystywanych m.in. na trasach koncertowych U2 (Popmart Tour, Vertigo Tour), wideoklipów dla Future Sound Of London, Howiego B i Stereo MC's, Manu Chao i Asian Dub Foundation oraz reklam dla Coca-Coli.
8) THE LOUNGE BAR
reż. Harry Sinclair & Don McGlashan / Nowa Zelandia / 1989 / 12'
Czy on będzie pamiętał? Czy ona kiedykolwiek zapomni? W zapuszczonej knajpie na nabrzeżach, gdzieś w latach 70. grajek zaczyna śpiewać. Szukając schronienia w deszczową noc, pewien mężczyzna i pewna kobieta spotykają się po raz pierwszy w życiu. Ale czy na pewno? Kim oni są? Co ich tu sprowadziło? Zabawna i niepokojąca opowieść przypadkowego spotkania trzech osób w jednym z nowozelandzkich barów. Los każdej z postaci jest nieodłącznie związany z przeznaczeniem osoby obok w sposób zbyt niesamowity by nazwać to słowami. Za efekty specjalne w filmie odpowiedzialny jest Peter Jackson. Harry Sinclair, twórca, wystąpił potem w drugoplanowej roli w jego Martwicy mózgu.
9) SALIVA
reż. Esmir Filho / Brazylia / 2007 / 14’
W umyśle dorastającej dziewczyny powracają obsesyjne obrazy pierwszego pocałunku, na który z niecierpliwością czeka ona i jej wszystkie koleżanki. Ciekawość rodzi piękne wizje pożądliwości, ociekające niewinnym strachem, mokre, lepkie, pogrążone w wilgotnym dotyku ale poetyckie i wciągające.
ZWIASTUN listopadowej edycji FUTURE SHORTS:
Pokaz w ramach przeglądu Future Shorts: Wydanie listopadowe.
ZAPRASZAMY!