KAMPANIE WYBORCZE ZZA KULIS: Stawiamy na kryzys
tytuł oryginalny:
Our Brand is Crisis
reżyseria: Rachel Boynton
czas trwania:
70 min. |
Planete Doc Review 2006
One World 2006
Stawiamy na kryzys to rzadka okazja przyjrzenia się z bliska działaniu marketingu politycznego. Oglądamy tu amerykańskich doradców politycznych - zespół Greenberg-Carville-Shrum - prowadzących kampanię wyborczą mało popularnego kandydata na prezydenta Boliwii, Gonzalo Sancheza de Lozady, popularnie nazywanego Gonim. Krok po kroku śledzić możemy kształtowanie wizerunku Goniego tak, aby dokładnie odpowiadał zapotrzebowaniom wyborców.
Bolivia is awaiting presidential election. One of the candidates is quite an unpopular politician Gonzalo Sanchez de Lozada, nicknamed Gondi. When he tried to run for the president in 1997, he lost. This time he cooperates on his campaign with a US electoral team Greenberg-Carville-Shrum that helped win Bill Clinton for example. This time too, the team intends to use the democratic and liberal image strategy. In the country troubled by economical problems caused by the corrupt government, the people could welcome the promise of modern democracy.
Pokaz w ramach 5. Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. Prawa człowieka w filmie.