kpb

Antenna UK - Program 3

ANTENNA UK - PROGRAM 3




Hot Chip: And I Was A Boy From School / reż. Garth Jennings

Nakręcenie tego teledysku zajęło dwa dni, w trakcie których Garth wraz z resztą zespołu stworzył, rozplanowany na kracie, ogromny obraz ze starych kołder, kawałków koców i wielu innych materiałów. Dla osiągnięcia lepszego efektu kamerę przyczepiono do sufitu. W teledysku można zobaczyć syna i siostrzenicę Gartha, świetnie bawiących się przy rozbijaniu galaretki.


Nizlopi: Girls / reż. Karni & Saul



Karni & Saul są parą w życiu osobistym oraz na polu zawodowym - Karni zajmuje się fotografią, Saul animacją. Dzięki oryginalnym pomysłom pary oraz połączeniu tych dwóch dziedzin, powstają teledyski oraz filmy krótkometrażowe zadziwiające swoja estetyką. Klip do Girls został nakręcony tuż po cieszącym się ogromną popularnością teledysku do JCB Song - animacji o małym chłopcu i jego ojcu. Jednak teledysk Karni & Saul skupia się na zespole, podczas gdy biwakuje w salonie. Uwagę zwracają zwłaszcza niezwykłe detale w tle.


Psapp: On Site / reż. Model Robot



Teledysk to efekt współpracy między zespołem i reżyserami z Model Robot, którzy przy jego tworzeniu bazowali na ilustracjach Gali, wokalistki Psapp. Pomysłem Model Robot są wędrujące pająki, które próbując odnaleźć swoją księżniczkę, spotykają na swojej drodze wiele przeciwności losu. Model Robot to grupa, której członkowie poznali się podczas studiów w znanym Royal College of Art w Londynie.


The Guillemots: We’re Here / reż. Chris Cairns

Ten teledysk, wykonany przy użyciu podniszczonych fotografii, jest nowym elementem w twórczości Chrisa Cairnsa, który wcześniej znany był jako twórca filmów i wideo w technice animacyjnej stop-motion. Kręcony był w grudniu w trakcie trzytygodniowego pobytu w Szkocji, podczas którego najtrudniejszym zadaniem dla zespołu było zapobieganie zamoczeniu sprzętu. Sam reżyser przyznaje: Ta wyprawa była szalonym pomysłem, a jeśli udało się nam uchwycić choć trochę naszego uczucia słabości wobec natury, uznaję to za sukces.


Psapp: Hi / reż. Trunk

Inspirując się dziecięcymi wyobrażeniami o zabawkach żyjących własnym życiem, gdy wszyscy pójdą już spać, zespół Psapp zaproponował Trunkowi zrealizowanie teledysku wokół pomysłu instrumentów ożywających, gdy wszyscy opuszczą studio nagraniowe. Trunk przyjął wyzwanie z entuzjazmem, rozbijając instrumenty i tworząc z ich części maleńkie postacie, które ożywają i generalnie świetnie się bawią. Kręcenie trwało aż osiem dni, ale obaj animatorzy z Trunk twierdzą, że była to jednocześnie świetna zabawa, zwłaszcza kreowanie ruchów seksownego tańca małych ludzików stworzonych z kondensatorów.


Subtle: The Long Vein Of The Law / reż. SSSR

Członkowie SSSR, Norwegowie Kristian Hammerstad i Marc Raisbig oraz Japończyk Yu Sato, poznali się w londyńskim college’u Central St Martins College of Art, który ukończyli na kierunku grafiki w 2004 roku. Obecnie są jedną z najkreatywniejszych grup działających na brytyjskiej scenie wideo. Ten klip jest częścią trylogii, zrealizowanej dla Subtle, która przyniosła SSSR upragnioną nagrodę dla najlepszego teledysku podczas rozdania nagród British Animation Awards.


Chemical Brothers: Believe / reż. dom&nic



Klip nakręcony ‘w stylu partyzanckim’ na ulicach Londynu, przy zaangażowaniu niewielkiego zespołu i użyciu kamery cyfrowej, zawiera także wygenerowane komputerowo animacje 3D. Głównym bohaterem jest majaczący mężczyzna, uciekający ulicami Londynu przed wizjami psychotycznych robotów. Utalentowani i doceniani reżyserzy, dom&nic, pracowali już z Chemical Brothers przy klipie do The Test. Powtórne spotkanie dwóch zespołów przyniosło cenne nagrody podczas rozdania zeszłorocznych Music Vision Awards w Londynie w kategorii najlepszego teledysku, najlepszego teledysku elektronicznego, najlepszych efektów specjalnych.


The Wood For The Trees: Alone Amongst Friends / reż. John Shearlock

Animacja Johna Sherlocka do chill out’owego Alone Amongst Friends dla zespołu, który dopiero szuka wydawcy. Takie działanie to lekcja odwagi i podejmowania ryzyka, zwłaszcza że jest to dopiero drugi teledysk Shearlocka. Reżyser zajmuje się animacją komputerową w Loose Moose, znanej w Wielkiej Brytanii z pracy nad kampanią reklamową kiełbasek Peperami, a w USA - firmy Brisk. Teledysk został wykonany przy użyciu programów: Maya 6.5, After Effects 6.5 i Photoshop7.0, a do edycji wykorzystano Final Cut Pro HD 4.5.


Archive: System / reż. Sam Brady

Teledysk do System ukazuje bezładne kreski i wzory wirujące dookoła mieszkania. Samowi Brady’emu udało się uzyskać ten efekt dzięki dużej ilości zdjęć wykorzystanych do cyfrowego zrekonstruowania mieszkania i wybudowania mebli oraz wykorzystania techniki 3D. Natomiast ruchy kamery wygenerował przy pomocy komputera. Teledysk wymagał też wykreowania ruchu dwóch tańczących postaci i choreografii, zaprojektowanej w celu ukazania historii związku pary.


Massive Attack: False Flags / reż. Paul Gore



Teledysk inspirowany jest zamieszkami w Paryżu i skupia się jedynie na młodym francuskim Arabie, który odpala i rzuca koktajl Mołotowa, walcząc ze swoją złością i strachem - tak Paul Gore opisuje klip, który bazując na tym bardzo prostym pomyśle, został świetnie wykonany przez ekipę reżysera. Nakręcone przy prędkości 1000 klatek na sekundę, każde ujęcie oddaje intensywność emocji i wyjątkowość momentu. Teledysk zrealizowano na terenie cieszącego się złą sławą więzienia Brixton Prison we Wschodnim Londynie.


Jeremy Warmsley: Dirty Blue Jeans / reż. Ben Rollason 



Pomysłowy klip oparty na wczesnych technikach fotograficznych polegających na pozowaniu do zdjęć robionych aparatami o długim czasie naświetlania. Reżyser zmusił swoich aktorów do przybierania na długi czas dziwacznych póz i filmował ich ruchomą kamerą. Następnie zastosował ‘opóźnienia w czasie’ wysyłania obrazu, gdzie do wykreowania jednego tylko obrazu zostało ułożonych aż 700 klatek - tak, żeby dać wyraz zmagań, czy też trudności ukazania iluzji scen (oczywiście wytrzymanie nieruchomo przez cały czas kosztowało aktorów dużo wysiłku).


SYLWETKA REŻYSERA: DANIEL LEVI


Daniel Levi urodził się i dorastał w Republice Południowej Afryki, a do Londynu przeprowadził się około osiem lat temu, licząc na możliwość znalezienia bardziej intelektualnej i kreatywnej pracy. Daniel uczył się raczej w szkole artystycznej niż filmowej i początkowo raczej projektował i rysował, ale ostatecznie zdecydował się zająć filmem. Zaczynał tworząc grafikę dla telewizji, tytuły filmów, a następnie skoncentrował się na bardziej kreatywnej pracy: teledyskach i reklamach. Obecnie ma podpisany kontrakt z londyńskim Independent Films i uznawany jest za jednego z najbardziej obiecujących młodych reżyserów.


Metro FM: I Am Beat / reż. Daniel Levi

Film ten odniósł duży sukces w branży reklamowej, dzięki czemu Daniel Levi zwrócił na siebie uwagę i otrzymał możliwość przeniesienia się do Londynu, gdzie mógłby swobodnie rozwijać swoją twórczość. Odkąd przeprowadził się do Wielkiej Brytanii, zaczął otrzymywać ciekawe oferty pracy, dzięki czemu poważnie zajął się teledyskami muzycznymi i wieloma innymi projektami, wymagającymi dużej kreatywności.


LFO: Freak / reż. Daniel Levi

Teledysk ten otrzymał prestiżową nagrodę Music Video Production Association (MVPA) dla najlepszego debiutu reżyserskiego w 2004 roku. Klip został obsadzony uczennicami, które tańcząc dziwny układ, stopniowo ulegają deformacji przez wykorzystanie surrealistycznych efektów specjalnych do ciężkiej muzyki elektronicznej. Dzięki temu klipowi Daniel zyskał duże uznanie w branży teledysków muzycznych.


Plan B: No Good / reż. Daniel Levi



Nieczęsto zdarza się, że akcja teledysków hip-hopowych kręci się wokół czegoś innego niż tylko samochody, dziewczyny, grube łańcuchy i inne błyskotki. Na tym tle klip Daniela Levi do piosenki No Good wyróżnia się niezwykłą kreatywnością. Reżyser nakręcił ten teledysk metodą animacji stop-motion w siedem dni, z czego pięć zajęła praca z artystą, a dwa montowanie ujęć. Teledysk przedstawia mieszkanie, w którym wszystko dzieje się samo i piosenkarza, którym rządzą ożywające rzeczy: jego ubrania same się na nim zmieniają, sznurówki ściągają go z fotela albo łóżka.


Concretes: Chosen One / reż. Daniel Levi



Klip nakręcono w dwa dni - w pierwszym pracowano w starym domu we wschodnim Londynie, pracując nad scenami, w których członkowie zespołu przyglądają się miniaturom pustych budynków i mini kopiom ich własnych postaci. Następnego dnia nakręcono zespół wykonujący swoją piosenkę w studio w zachodnim Londynie. Kolejne dziewięć dni poświęcono na postprodukcję, która wymagała zmontowania nakręconych materiałów, tak żeby teledysk przedstawiał zespół patrzący w tej samej scenie na swoje miniaturki. Sam Daniel Levi przyznaje, że była to jedna z najtrudniejszych postprodukcji w jego dotychczasowej pracy.


Concretes: On The Radio / reż. Daniel Levi

Teledysk nakręcono w ciągu zaledwie jednego dnia. W dużej mierze była to praca z choreografem z jednej z londyńskich szkół tanecznych (Urdang Dance Academy) i ośmioma uczniami szkoły. Wszystkie ruchy zostały dopracowane w ciągu jednego dnia prób, podczas którego kręcono też materiał na teledysk.


Pokaz prezentowany w ramach projektu Antenna UK.