Głównymi bohaterkami filmu Dana Sallitta są dwie kobiety. Mara i Jo to najlepsze przyjaciółki. Znają się na wylot, ale trudno, by było inaczej, skoro ich relacja budowana jest jeszcze od czasów szkolnych.
Bohaterki kompletnie się od siebie różnią, będąc niemal na dwóch biegunach. Mara jest zdecydowanie bardziej poukładana i odpowiedzialna, podczas gdy Jo ma wyjątkowy talent do przyciągania kłopotów. Codzienność kobiet w realiach nowojorskiego Brooklynu składa się z ulotnych momentów, pośród których trudno o jakiś punkt zaczepienia. Nowa praca, nowi partnerzy, nowe nadzieje, i tak w kółko. Stała jest jedynie ich przyjaźń, a raczej opisująca ją dynamika. Wystarczy jeden telefon od Jo, a Mara gotowa jest rzucić wszystko i ruszyć z pomocą pogubionej i coraz bardziej depresyjnej naturze koleżanki. Sallitt z dużym wyczuciem i subtelnością przygląda się wyjątkowej więzi, jaka łączy jego bohaterki. Miejski zgiełk przeplatany jest w Fourteen intymnymi scenami rozmów i próby dotarcia do sedna przyjaźni. Ale czy na pewno bezwarunkowej?
| The protagonists of Dan Sallitt’s film are best friends Mara and Jo. They know each other inside out, and it’s only natural—their friendship goes all the way back to their school days. They’re as different as night and day: Mara is the responsible one who has it all figured out, while Jo is a magnet for trouble. We get brief glimpses of their everyday life in Brooklyn, fleeting moments that don’t allow a clear point of entry. New jobs, new partners, new hopes: their friendship—or the dynamics that describe it—is the only constant. One phone call from Jo and Mara is on her way, ready to drop everything to help her lost and increasingly depressed friend. Sallitt examines the unique bond between the two women with great subtlety and sensitivity. Intimate conversations play out against the din of the big city, as the film attempts to get to the bottom of what friendship really is: can it be truly unconditional?
KUP BILET TUTAJ
Pokaz w ramach: Mastercard Off Camera 2019
ZWIASTUN oryginalny: