kpb

Biały ślad - pokaz filmu niemego z muzyką na żywo na 65. KFF

Pokaz filmu niemego
BIAŁY ŚLAD (reż. Adam Krzeptowski) z muzyką na żywo
na 65. Krakowskim Festiwalu Filmowym
sobota, 31 maja 2025, godz. 18.00
Małopolski Ogród Sztuki
(ul. Rajska 12)


https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_15321_0.jpg

Krakowski Festiwal Filmowy we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym zaprasza na pokaz polskiego filmu niemego Biały ślad z muzyką na żywo w wykonaniu Macieja Trifonidisa i Joachima Mencela. Partnerem pokazu, który odbędzie się 31 maja w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, jest Festiwal Filmu Niemego w Krakowie.

W sobotę, 31 maja, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki na żywo do filmu zagrają Maciej Trifonidis i Joachim Mencel. Tworząc muzykę do filmu Biały ślad artyści użyli szerokiego instrumentarium: usłyszeć tu można instrumenty ludowe, takie jak: lira korbowa ( akustyczna i przetworzona przez niezliczone efekty), flety proste, flety etniczne, dzwonki, bębny etniczne, syntezatory, instrumenty perkusyjne, handpany i wieli innych instrumentów, które stworzyły niezwykła atmosferę i idealnie zgrały się z atmosferą filmu. Pojawiają się tu elementy muzyki ludowej, muzyki góralskiej, oraz stricte filmowa muzyka i efekty dzwiękowe.

BILETY: 40 zł
20 zł
(bilet z akredytacją KFF)
dostępne TUTAJ

O FILMIE:
BIAŁY ŚLAD | BIAŁY ŚLAD
(Adam Krzeptowski) PL 1932, 67' | F



Młody Góral Jasiek skrycie kocha się w Hance, która właśnie wróciła z miasta w rodzinne strony. Hanka jednak kocha Andrzeja. Gdy w Zakopanem urządzany jest konkurs narciarski, Jasiek wykorzystuje okazję, by zwrócić na siebie uwagę Hanki. Przez całą trasę prowadzi, jednak na ostatniej prostej upada i zrezygnowany opuszcza zawody. Kilka dni później Andrzej i Hanka idą na wycieczkę w góry. Zostają zaskoczeni przez nagłą zmianę pogody i przysypani przez lawinę. Jasiek z ekipą TOPR rusza na ratunek ukochanej. Film, kręcony w pięknej scenerii Tatr, jest pierwszym polskim filmem, który oficjalnie reprezentował Polskę na festiwalu w Wenecji, gdzie został wyróżniony za zdjęcia.


O MUZYKACH:
Maciej Trifonidis – multiinstrumentalista, kompozytor, animator kultury, organizator wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych, projektów interdyscyplinarnych, producent muzyczny, redaktor radiowy, realizator dźwięku. Zbieracz dźwięków, kolekcjoner brzmień, obserwator muzycznych procesów i nieokiełznany poszukiwacz. Na brzmienie muzyki Trifonidisa wpływ ma wiele czynników, między innymi fascynacja muzyką etniczną i instrumentami ludowymi, dzieciństwo spędzone w Afryce Północnej (Tripolis, Libia), w środowisku multikulturowym, tworzonym przez obywateli Turcji, Pakistanu, Indii, Bangladeszu, Korei, Vietnamu, Algierii, Tunezji, Sudanu, liczne podróże oraz polsko-greckie korzenie. Zetknięcie z tą wielokulturowością jest wyczuwalne w kompozycjach, melodyce oraz sposobie gry.

Joachim Mencel
– pianista, kompozytor, producent muzyczny, prekursor wykonywania współczesnego jazzu na lirze korbowej, dr hab. profesor Akademii Muzycznej im.Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, odznaczony m. in. Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, nazywany „romantykiem polskiej pianistyki jazzowej” Ukończył studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Grał m. in. w zespołach Janusza Muniaka (CD „Contemplation”), Andrzeja Cudzicha (CD „Simple Way”) i Nigela Kennedy’ego. Regularnie współpracuje z amerykańskim klarnecistą Bradem Terrym (płyty „All about spring”, “Colorado”, „Live in Fort Andross”). Ceniony aranżer muzyki wokalnej, pisał i aranżował piosenki dla Ewy Bem (wszystkie piosenki na albumie “Kakadu”), Mieczysława Szcześniaka, Anny Marii Jopek czy zespołów New Life’m i El Greco. Mencel jest autorem kantaty jazzowej na chór, orkiestrę i solistów „Miłość mi wszystko wyjaśniła”, a także muzyki do filmów, spektali baletowych i pantomimy.

PATRON MEDIALNY:


archiwum