kpb

Romy Schneider w Kinie Pod Baranami

ROMY SCHNEIDER
w Kinie Pod Baranami

13 czerwca 2022
20 i 22 czerwca 2022


W czerwcu oddajemy hołd znakomitej europejskiej aktorce, Romy Schneider, która zmarła równo 40 lat temu. W ramach Przeglądu Nowego Kina Francuskiego zostanie zaprezentowany odrestaurowany cyfrowo klasyk: César i Rosalie Claude’a Sauteta (13 czerwca). Następnie będzie można zobaczyć film Emily Atef 3 dni w Quiberon (20 i 22 czerwca) - intrygujący fabularny portret Schneider z Marie Bäumer w roli głównej.


Prezentowany w ramach Przeglądu Nowego Kina Francuskiego film César i Rosalie to pełen lekkości romans opowiadający o kobiecie rozdartej pomiędzy uczuciem do dwóch mężczyzn. W rolach tytułowych wystąpili Yves Montand i Romy Schneider, która współpracowała z reżyserem Claudem Sautetem łącznie przy pięciu produkcjach. Ponadto w obsadzie znalazł się także Sami Frey - jako młodszy obiekt westchnień głównej bohaterki - oraz młodziutka Isabelle Huppert. Film został cyfrowo odrestaurowany.


3 dni w Quiberon w reżyserii Emily Atef (Droga Molly, Obcy we mnie) to fabularna impresja na temat pobytu Romy Schneider w klinice odwykowej na początku lat 80. Właśnie wtedy gwiazda udzieliła głośnego wywiadu tygodnikowi Stern, który rozpoczynał się od słów: Jestem nieszczęśliwą czterdziestodwulatką, na imię mi Romy Schneider. Rok po opublikowaniu rozmowy aktorka zmarła. Film Atef jest intymnym, czarno-białym portretem ikony, która otwiera się przed światem, opowiadając o dotychczas ukrywanych aspektach swojego życia i osobowości.

 

HARMONOGRAM POKAZÓW:

poniedziałek, 13 czerwca, godz. 18.15
CÉSAR I ROSALIE | CÉSAR ET ROSALIE
(Claude Sautet) FR/DE/IT 1972, 110’
Pełen program Przeglądu Nowego Kina Francuskiego: TUTAJ


poniedziałek, 20 czerwca, godz. 18.00
3 DNI W QUIBERON | 3 TAGE IN QUIBERON
(Emily Atef) DE/AU/FR/BE 2018, 115'


środa, 22 czerwca, godz. 18.00
3 DNI W QUIBERON | 3 TAGE IN QUIBERON
(Emily Atef) DE/AU/FR/BE 2018, 115'


BILETY:
César i Rosalie
25 zł (normalny)
18 zł (ulgowy)
17 zł (senior/klubowy)


3 dni w Quiberon
23 zł
(normalny)
18 zł (ulgowy)
17 zł (senior)
15 zł (klubowy)


O FILMACH:

3 DNI W QUIBERON | 3 TAGE IN QUIBERON
(Emily Atef) DE/AU/FR/BE 2018, 115'

Niemiecka Nagroda Filmowa 2018: najlepszy film, najlepszy reżyser, najlepsza aktorka pierwszoplanowa, najlepsza aktorka drugoplanowa, najlepszy aktor drugoplanowy najlepsze zdjęcia, najlepsza muzyka


Romy Schneider, niemiecko-francuska gwiazda filmowa, przyjeżdża w 1981 roku do Bretanii, aby poddać się terapii i zebrać siły przed kolejnym filmem. Skazana na ścisłą dietę, całkowitą rezygnację z alkoholu, używek i leków nasennych oraz znudzona monotonią dnia codziennego aktorka zaprasza do kurortu swoją dawną wiedeńską przyjaciółkę.


Za namową znajomego, fotografa Roberta Lebecka, wyraża także zgodę na ekskluzywny wywiad i sesję fotograficzną dla tygodnika Stern. W tym intymnym gronie rozgrywa się akcja filmu, będącego rekonstrukcją czasu, w jakim dziennikarz Michael Jürgs przeprowadził swoją słynną rozmowę z Romy Schneider. Późniejsze tragiczne losy legendarnej odtwórczyni cesarzowej Sissi sprawią, że będzie to jej ostatni wywiad.


Obecność fotografa, który wykonał w ciągu tych trzech dni tysiące czarno-białych portretów gwiazdy, pozwoliła twórcom filmu na odtworzenie klimatu wydarzeń tamtych dni. Podziwiamy nie tylko wspaniałą urodę Romy Schneider, którą po mistrzowsku zagrała, do złudzenia do niej podobna, niemiecka aktorka Marie Bäumer, ale też pieczołowicie zrekonstruowane wnętrza i piękne bretońskie pejzaże.

 

CÉSAR I ROSALIE | CÉSAR ET ROSALIE
(Claude Sautet) FR/DE/IT 1972, 110’

Nagroda David di Donatello 1973: Najlepszy aktor zagraniczny (Yves Montand)
 

Zrekonstruowany cyfrowo klasyk francuskiego kina z Romy Schneider i Yves’em Montand w rolach głównych.
 

Rosalie jest związana z Césarem, bogatym, sympatycznym, ale zaborczym właścicielem firmy handlującej złomem. Kiedy pewnego dnia niespodziewanie wraca David, młodzieńcza miłość bohaterki, jej uczucia odżywają. Cała trójka zamieszkuje razem, a mężczyźni zostają przyjaciółmi. Ale kogo tak naprawdę kocha Rosalie?

 

 

PATRON MEDIALNY:

archiwum