Wrześniowe pokazy z prelekcją i dyskusją
Wrześniowe pokazy z prelekcją i dyskusją
3 - 24 września 2019
Kino Pod Baranami
We wtorki, od 3 do 24 września zapraszamy na cykl dyskusyjnych pokazów filmowych. Seanse zostaną poprzedzone filmoznawczą prelekcją, a po projekcji odbędzie się dyskusja. Pokazy odbywać się będą w każdy wtorek września o godz. 10.00.
24 września odbędzie się pokaz filmu Piłsudski - historia prawdziwa Marszałka, jakiej dotąd nie znano. Prelekcję i dyskusję poprowadzi Krzysztof Siwoń.
O PRELEGENTACH:
Kaja Łuczyńska - absolwentka filmoznawstwa i amerykanistyki, doktorantka UJ. Prelegentka i edukatorka filmowa, koordynatorka programu NHEF w Kinie Pod Baranami. Laureatka nagrody głównej oraz nagrody publiczności w Ogólnopolskim Konkursie Prelegentów Filmowych, a także Grand Prix w konkursie „Krytyk mówi” organizowanym przez Festiwal Kamera-Akcja. Od 2011 roku prowadzi bloga filmowego „Orbitowanie bez cukru”. Publikowała między innymi w „Ekranach”, „Ha!arcie” oraz „Fragile”, współpracuje z festiwalem OFF CAMERA. Wieloletnia instruktorka narciarska.
Krzysztof Siwoń - filmoznawca, doktorant na UJ. Współpracuje z Krakowskim Festiwalem Filmowym.
BILETY:
21 zł (normalny)
16 zł (ulgowy)
15 zł (senior)
HARMONOGRAM PROJEKCJI:
wtorek, 3 września
10.00 BÓL I BLASK | DOLOR Y GLORIA
(Pedro Almodóvar) ES 2019, 113'
Prelekcja i dyskusja: Kaja Łuczyńska.
wtorek, 10 września
10.00 POLITYKA | POLITYKA
(Patryk Vega) PL 2019, 135'
Prelekcja i dyskusja: Kaja Łuczyńska.
wtorek, 17 września
10.00 DOWNTON ABBEY | DOWNTON ABBEY
(Michael Engler) GB 2019, 122'
Prelekcja i dyskusja: Kaja Łuczyńska.
wtorek, 24 września
10.00 PIŁSUDSKI | PIŁSUDSKI
(Michał Rosa) PL 2019, 107'
Film prezentowany z angielskimi napisami.
Prelekcja i dyskusja: Krzysztof Siwoń.
O FILMACH:
BÓL I BLASK | DOLOR Y GLORIA
(Pedro Almodóvar) ES 2019, 113'
MFF w Cannes: Złota Palma dla najlepszego aktora (Antonio Banderas)
MFF w Toronto: nominacja - Nagroda Festiwalowa w sekcji 'Prezentacje Specjalne'
Głównym bohaterem filmu jest Salvador Mallo (Banderas), kultowy hiszpański reżyser, który stroni od mediów i usilnie strzeże swojej prywatności. Mężczyzna odnajduje po latach osoby, które wywarły największy wpływ na jego życie, oraz przeżywa na nowo najważniejsze momenty ze swojej przeszłości. Wraca do dzieciństwa, gdy wraz z rodzicami w poszukiwaniu dobrobytu przenieśli się do małego miasteczka. Przywołuje obrazy swojej pierwszej namiętności, pierwszej wielkiej miłości i bólu rozstania. Wspomina spotkanie z kinem, które na lata stało się sensem jego życia. Powracając do najintensywniejszych doświadczeń minionych lat, Salvador odnajduje siłę, by zmierzyć się z teraźniejszością. Czy uda mu się zamknąć niedokończone sprawy z przeszłości, które burzą jego poukładaną codzienność?
DOWNTON ABBEY | DOWNTON ABBEY
(Michael Engler) GB 2019, 122'
Jest rok 1927 (rok po zakończeniu szóstego sezonu serialu). Ponownie znajdziemy się w niezwykłym domostwie, jeszcze bardziej niż dotąd pełnym przepychu. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy – wystawne wnętrza, nieprawdopodobne kostiumy, glamour. Czas jeszcze raz znaleźć się w świecie, w którym przeplata się dramat, komedia i romans. Wracając do domu Granthamów, zobaczymy rodzinę oraz służbę w czasie przygotowań do największego zaszczytu, jaki można sobie wyobrazić – wizyty królewskiej.
PIŁSUDSKI | PIŁSUDSKI
(Michał Rosa) PL 2019, 107'
Film prezentowany z angielskimi napisami.
To nie miało prawa się stać! Jest rok 1901. Józef Piłsudski „Ziuk” po brawurowej ucieczce ze szpitala psychiatrycznego ponownie staje na czele polskiego podziemia niepodległościowego. Nieugięty na polu walki, w życiu prywatnym poddaje się namiętności, rozdarty między dwiema kobietami jego życia – żoną i kochanką.
POLITYKA | POLITYKA
(Patryk Vega) PL 2019, 135'
Są filmy, które wstrząsają widzami, stając się wydarzeniami daleko wykraczającymi poza świat kina i bezpowrotnie zmieniającymi rzeczywistość… Polityka Patryka Vegi z pewnością jest jednym z nich. Utrzymywane na etapie produkcji w całkowitej tajemnicy, najnowsze dzieło króla box office to film, który z właściwą reżyserowi ostrością portretuje środowisko wzbudzające w kraju powszechne i skrajne emocje. Które dzieli Polaków jak żadne inne. I które nigdy dotąd nie zostało równie przenikliwie pokazane na dużym ekranie.