kpb

Dojrzałe Kino - Lewiatan



W środę (3 grudnia) o godzinie 11.00 Kino Pod Baranami zaprasza dojrzałych widzów na nagrodzony za scenariusz na festiwalu w Cannes najnowszy film Andrieja Zwiagincewa - Lewiatan.

Dojrzałe Kino jest cotygodniowym cyklem filmowym skierowanym do dojrzałych widzów. Kino Pod Baranami wraz z redaktor Marią Malatyńską w każdą środę zachęca seniorów do oglądnięcia wybranej premiery kinowej, wysłuchania ciekawej prelekcji i wzięcia udziału w dyskusji na temat obejrzanego filmu. W cenę biletu wliczony jest także drobny poczęstunek w postaci kawy, herbaty i ciasteczek.

Dojrzałe kino, jak dojrzałe wino - to pełnia smaku!

Strona Dojrzałego Kina: www.dojrzalekino.pl
prowadzona przez uczestników cyklu Dojrzałe Kino!

Projekcji filmu tradycyjnie towarzyszyć będzie rozmowa przy kawie i herbacie.

Bilety dla seniorów: tylko 12 zł




środa, 3 grudnia 2014, godz. 11.00 


LEWIATAN | LEVIATHAN
reż. Andriej Zwiagincew, Rosja 2014, 140’

MFF w Cannes 2014: najlepszy scenariusz
Europejskie Nagrody Filmowe 2014: 4 nominacje - najlepszy film, najlepsza reżyseria, najlepszy scenariusz - Andriej Zwiagincew, Oleg Negin, najlepszy aktor - Aleksiej Sieriebriakow
22. MFF Camerimage 2014: Złota Żaba, Grand Prix festiwalu

Kola mieszka z młodą żona Lilą i nastoletnim synem Romą w małym miasteczku nad morzem w północnej Rosji. Ma stary drewniany dom, położony nad zatoką, który odziedziczył po ojcu. Gdy mer miasteczka wygrywa z Kolą sprawę sądową, postanawia wyrzucić go z domu. Na pomoc przybywa Dimitri - znajomy prawnik z Moskwy, który wie jak uratować majątek Koli. Rozpoczyna się walka o przetrwanie ze skorumpowaną strukturą władzy, która zaczyna być coraz bardziej agresywna.

Lewiatan to czwarty, uznany za najlepszy i najbardziej odważny film fabularny w karierze Andrieja Zwiagincewa, znanego w Polsce z filmów Elena, Powrót, Wygnanie. To współczesny filmowy dramat z elementami czarnej komedii. Ten ciekawy przykład metaforycznej satyry o współczesnej Rosji, pełnej głębokiej ironii jest współczesną wersja Księgi Hioba.

Wspaniale spuentowany, pełen głębokiej ironii, uderzający falą muzyki Philippa Glassa z jego opery Echnaton. Ten film robi kolejny wyłom w sposobie ukazywania Rosji. Tadeusz Sobolewski, „Gazeta Wyborcza”

Przerażające demony wynurzają się z głębi tego wspaniałego, podstępnie aluzyjnego i nieuchwytnego filmu, chyba najbardziej odważnego i najlepszego jak do tej pory w karierze reżysera. „The Hollywood Reporter”

Arcydzieło filmowe. „The Guardian”





zrealizowano przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

          


PARTNERZY:

          

     

            
          

archiwum