kpb

Off Plus Camera 2014

OFF PLUS CAMERA
piątek - niedziela, 2 - 11 maja 2014

Na program OFF PLUS CAMERA składają się najnowsze, entuzjastycznie przyjęte przez krytykę tytuły z międzynarodowego obiegu festiwalowego, z których większość prezentowana jest w Polsce premierowo. OFF PLUS CAMERA to święto oryginalnych i pełnych wyobraźni dzieł filmowych w najlepszym wydaniu. Festiwal został stworzony z myślą o inspirowaniu dyskusji i wymiany poglądów. Aby oddać sprawiedliwość niezależnemu charakterowi pokazywanych na festiwalu filmów, znakomita większość projekcji festiwalowych odbywa się w małych i średnich kinach Krakowa, w tym także w Kinie Pod Baranami.




PROGRAM PROJEKCJI W KINIE POD BARANAMI:

piątek, 2 maja
19.00  LA JAULA DE ORO
| THE GOLDEN CAGE
reż. Diego Quemada-Díez, Gwatemala/Hiszpania/Meksyk 2013, 102’

Pełnometrażowy debiut Diego Quemady-Díeza można by nazwać dość osobliwym coming-of-age movie. Życiowe doświadczenie młodzi bohaterowie zbierają w trakcie ryzykownej podróży w stronę lepszego jutra. Swój początek ma ona gdzieś w gwatemalskich slumsach, a celem jest mityczne Los Angeles.

21.00  WYPISZ, WYMALUJ... MIŁOŚĆ | WORDS AND PICTURES
reż. Fred Schepisi, USA 2013, 111’

Binoche i Owen wcielają się w role nauczycieli "po przejściach" pracujących w szkole artystycznej, którzy przeprowadzają wśród swoich studentów konkurs. Ma on rozstrzygnąć, która z dziedzin jest lepsza - słowo pisane czy obraz.


sobota, 3 maja
17.00  THE SUMMIT
| THE SUMMIT
reż. Nick Ryan, Irlandia/Wielka Brytania/Szwajcaria/USA 2012, 95’

W swoim dokumencie Nick Ryan opowiada o wydarzeniach z pierwszych dni sierpnia 2008 roku, kiedy doszło do najbardziej tragicznego wypadku w historii zdobywania K2. Śmierć poniosło wtedy jedenastu wspinaczy z całego świata, a przyczyny tej katastrofy do dziś budzą wątpliwości. Opierając się na wywiadach i materiałach archiwalnych, reżyser próbuje zrekonstruować feralne wydarzenia. Poszukuje odpowiedzi na nurtujące pytania. Czy zaważył błąd ludzki, czy to raczej ryzyko wkalkulowane w taką wyprawę?

19.00  THIS IS MARTIN BONNER | THIS IS MARTIN BONNER
reż. Chad Hartigan, USA 2013, 83’

Drugi pełnometrażowy film Chada Hartigana to poruszająca, subtelna kontemplacja przyjaźni, wiary i związków międzyludzkich. W filmie splatają się losy dwóch mężczyzn, których z pozoru dzieli wszystko. Wraz z reżyserem dyskretnie obserwujemy podszytą niepokojem walkę obu bohaterów o odnalezienie się w nowej rzeczywistości. Historia jest opowiedziana w sposób błyskotliwy, a zarazem niezwykle intymny.
Po seansie – Q&A: Chad Hartigan

21.30  MISTAKEN FOR STRANGERS | MISTAKEN FOR STRANGERS
reż. Tom Berninger, USA 2013, 75’

Reżyserem i głównym bohaterem filmu jest Tom Berninger - nieco zagubiony młodszy brat wokalisty The National, który wyrusza w trasę koncertową z zespołem. Tom nie należy do fanów grupy. Określa się mianem „metalowca”, a zatem takie „hipsterskie, kawiarniane granie” nie jest dla niego. Podczas koncertów ma być pracownikiem technicznym, ale jako urodzony artysta i filmowiec amator bardziej przykłada się do rejestracji tego, co za kulisami, niż do powierzonych mu obowiązków. Choć członkowie zespołu wykazują się wyrozumiałością i sporą cierpliwością, konflikt jest tylko kwestią czasu.
Po seansie – Q&A: Craig Charland


niedziela, 4 maja
16.00  SOFT IN THE HEAD
| SOFT IN THE HEAD
reż. Nathan Silver, USA 2013, 71' 

Natalia (Sheila Etxeberría), młoda mieszkanka Nowego Jorku, ląduje na ulicy po kolejnej kłótni ze swoim przesadnie zaborczym chłopakiem. Dach nad głową znajduje w prywatnym schronisku, którego właścicielem jest Maury (Ed Ryan), mężczyzna w średnim wieku, uosobienie świętości. Natalia jest jedyną kobietą w domu, co zdaje się podniecać dziewczynę i nieco martwić Mauriego.
Po seansie – Q&A: Nathan Silver 

18.00  NEWLYWEEDS | NEWLYWEEDS
reż. Shaka King, USA 2013, 87’

Mężczyzna dryfuje przez Nowy Jork, popalając marihuanę przy każdej natrafiającej się okazji. Zarabia w dość niecodzienny sposób, odbierając ludziom wypożyczone meble. Nina, chociaż także tkwi w niekończącym się cyklu „samoleczenia”, chciałaby od życia więcej. Związek bohaterów szybko zaczyna się rozpadać, kiedy kolejne błędne decyzje coraz bardziej pogłębiają przepaść między nimi. Przechodząc od niebezpiecznych do komediowych sytuacji z naturalnym wyczuciem i powściągliwością, Shaka King w swoim debiucie pełnometrażowym zachęca do przemyśleń nad nawykami, które ograniczają współczesne związki.
Po seansie – Q&A: Shaka King 

20.30  THE RAMBLER | THE RAMBLER
reż. Calvin Reeder, USA 2013, 97’

Historia mężczyzny o pseudonimie „Wędrowiec” (The Rambler), który po wyjściu z więzienia wyrusza na poszukiwanie utraconego brata. Jego droga prowadzi przez opuszczone autostrady i zapadłe mieściny. W jednej z nich zatrzymuje go pewna tajemnica. Film Reedera to mieszanka horroru i komedii. Ten film ma wszystko, by w mgnieniu oka uzyskać status kultowego hitu. Wszystko, czyli styl, koloryt i… całe litry posoki.
Po seansie – Q&A: Calvin Reeder


poniedziałek, 5 maja
18.00  WILLOW CREEK
| WILLOW CREEK
reż. Bobcat Goldthwait, USA 2013, 78’

Jim i Kelly, wybierają się na wycieczkę do Willow Creek. Mężczyzna, będący fanem Wielkiej Stopy, planuje rozbić obóz w miejscu, gdzie w 1967 roku uchwycono na amatorskim filmie legendarną istotę. Jeżeli tylko uda mu się sfilmować monstrum, jego życie znowu nabierze sensu. Bobcat Goldthwait, który znany jest ze swoich osobliwych komedii z zacięciem społecznym, tym razem zboczył nieco z tej drogi. Funduje nam oryginalną refleksję na temat ludzi oraz mitologii kultury opakowaną w formę horroru.

20.00  PSIE POLE
| DOG'S FIELD
reż. Lech Majewski, Polska 2013, 95’

Adam pracuje w supermarkecie, ale wybiera każdą okazję, żeby zasnąć gdzieś w kącie magazynu, na stercie odzieży. Niedawno cudem przeżył wypadek samochodowy, w którym zginęli jego najbliżsi - przyjaciel Kamil i ukochana Basia. Spanie staje się zatem dla Adama lekarstwem na wewnętrzne rozbicie po tragedii; nic jednak nie jest w stanie złagodzić jego bólu. Próbuje znaleźć ukojenie w kościele, ale na spowiedzi wyznaje, iż opuściła go wiara. Wraca zatem do snów tak często jak tylko się da, bo w nich dopiero może rozmawiać z bliskimi.
Po seansie – Q&A: Lech Majewski 


wtorek, 6 maja
19.00  WHEN EVENING FALLS ON BUCHAREST OR METABOLISM
| WHEN EVENING FALLS ON BUCHAREST OR METABOLISM
reż. Corneliu Porumboiu, Rumunia/Francja 2013, 89'

On i ona. Reżyser i aktorka. Wymiana spojrzeń i ciągnące się w nieskończoność dyskusje. Nie tylko o wspólnie realizowanym filmie, którego zdjęcia zmierzają właśnie ku końcowi. Rozmawiają bowiem o istocie kina w ogóle, różnicach kulturowych, życiowych celach. Tych bardziej oczywistych, ale i tych pozostających jedynie w sferze marzeń. Corneliu Porumboiu portretuje swoich bohaterów ledwie w 17 długich ujęciach. Okazuje się, że kolejne aktorskie próby wcale nie muszą być tak niewinne, jak mogłoby się na początku wydawać.

21.00  UN CHÂTEAU EN ITALIE | A CASTLE IN ITALY
reż. Valeria Bruni Tedeschi, Francja 2013 104'

Autorski obraz Valerii Bruni Tedeschi, w którym scenariusz mocno wymieszany jest z jej własnym życiem. Wciela się ona w rolę Louise, kobiety po czterdziestce, funkcjonującej niejako pomiędzy dwoma światami. Pierwszy związany jest z niewinną przeszłością, arystokratycznymi korzeniami, a jej symbol stanowi dumna posiadłość w Piemoncie. Drugi to proza dnia codziennego i paryskie marzenia o szczęśliwym życiu z najbliższymi u boku. Te dwie rzeczywistości wzajemnie się przenikają, a każda z nich kryje dodatkowo swoje tajemnice.


środa, 7 maja
17.00  GRAND PIANO
| GRAND PIANO
reż. Eugenio Mira, Hiszpania 2013, 90’

Na pierwszy rzut oka Tom Selznick to człowiek sukcesu. Jest najbardziej utalentowanym pianistą swojego pokolenia, u boku ma piękną żonę, która spełnia się jako aktorka. Sielski z pozoru krajobraz zakłóca pewne drobne zdarzenie. Film hiszpańskiego reżysera Eugenio Miry to dobra propozycja dla wielbicieli muzyki klasycznej i Alfreda Hitchcocka. W dowolnej kolejności.

19.00  BIG SUR | BIG SUR
reż. Michael Polish, USA 2013, 81’

Adaptacja głośnej powieści Jacka Kerouaca. Początek lat 60. Po kilku latach od premiery najsłynniejszego dzieła epoki beat generation „W drodze” Kerouac wydaje się być kompletnie wypalony. Aby odzyskać równowagę i odnaleźć dawno utraconą tożsamość, wraz z grupą przyjaciół udaje się do tytułowego Big Sur w Kalifornii. Szybko okazuje się, że pozór niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Ten malowniczy zakątek położony nad Oceanem Spokojnym tylko na pierwszy rzut oka wydaje się idealnym miejscem ucieczki od zgorzkniałego świata pełnego brudnych kalifornijskich knajp i pijacko-narkotykowych ekscesów.
Po seansie – Q&A: Jean-Marc Barr 

21.15  APRÈS MAI
| SOMETHING IN THE AIR
reż. Olivier Assayas, Francja 2012, 122’

Paryż, początek lat 70. W powietrzu można wyczuć słodki zapach buntu. To czas młodzieżowej rewolty i postawy anty wobec wszelkich przejawów zinstytucjonalizowanej władzy. W tę zawieruchę pozwala się wciągnąć uczęszczający do liceum Gilles, zawieszony pomiędzy politycznym zaangażowaniem a artystycznymi aspiracjami. Chłopak wraz z grupą przyjaciół coraz bardziej daje się ponieść atmosferze chwili, szybko zamieniając niewinne ulotki i puszki z farbą na koktajle Mołotowa.


czwartek, 8 maja
17.00  SPIS CUDZOŁOŻNIC
| LIST OF LOVERS
reż. Jerzy Stuhr, Polska 1994, 70’

Akcja filmu dzieje się w Krakowie. Gustaw jest polonistą, pracownikiem naukowym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Któregoś dnia dziekan powierza mu zadanie oprowadzenia po Krakowie pewnego szwedzkiego humanisty z Uppsali. Jednak gość nie jest zainteresowany zabytkami, za to chce się zabawić w damskim towarzystwie. Gustaw postanawia spełnić życzenie Szweda. Przeszukuje swój stary notatnik, by odnaleźć swoje dawne dziewczyny, z którymi kiedyś się spotykał. Jednak po latach niegdyś piękne i chętne kobiety w niczym nie przypominają siebie sprzed lat.

19.00  GRAND PIANO | GRAND PIANO
reż. Eugenio Mira, Hiszpania 2013, 90’
Po seansie – Q&A: Eugenio Mira 


piątek, 9 maja
18.00  WYPISZ, WYMALUJ... MIŁOŚĆ
| WORDS AND PICTURES
reż. Fred Schepisi, USA 2013, 111’

21.00  UN CHÂTEAU EN ITALIE | A CASTLE IN ITALY
reż. Valeria Bruni Tedeschi, Francja 2013 104'


sobota, 10 maja
15.00  THE KID
| THE KID
reż. Nick Moran, Wielka Brytania 2011, 111'

Kevin nie miał szczęśliwego dzieciństwa. Od maleńkości był obiektem ataków jego biologicznych rodziców, był bity, upokarzany i zastraszany. Piekło jego dzieciństwa nie skończyło się nawet po interwencji opieki społecznej. Nick Moran stworzył wspaniałą opowieść o tym, jak życie może nie dawać nam szans, a my mimo to jesteśmy w stanie podnieść się i osiągnąć życiowy sukces.
Po seansie – Q&A: Nick Moran

19.00  O KROK OD SŁAWY | TWENTY FEET FROM STARDOM
reż. Morgan Neville, USA 2013, 91’

Próżno szukać ich na plakatach czy w koncertowych zapowiedziach. Nazwiska pewnie też mogą niewiele mówić, ale głos… To już zupełnie co innego. Chórzystki i chórzyści. Z pozoru skryci na drugim planie, w rzeczywistości nierzadko stanowiący fundament kolejnych spektakularnych karier i wielkich przebojów. To im swój nowy dokument poświęca Morgan Neville, na chwilę chociaż wyciągając ich z cienia. Kolejne historie to dowód na to, jak przewrotna bywa muzyczna branża, a o tym, kto zrobi solową karierę, często decyduje zwykły łut szczęścia.

21.00  TOM | TOM AT THE FARM
reż. Xavier Dolan, Kanada/Francja 2013, 105’

Czwarty film w dorobku jednego z najciekawszych reżyserów młodego pokolenia - Xaviera Dolana. Dyskretny urok wielkiego miasta zamienia tym razem na krajobraz prowincji. Wciela się on w rolę młodego mężczyzny, Toma, który po niespodziewanej śmierci partnera udaje się do jego rodzinnej miejscowości, by wziąć udział w pogrzebie.


niedziela, 11 maja
17.00  O KROK OD SŁAWY
| TWENTY FEET FROM STARDOM
reż. Morgan Neville, USA 2013, 91’

19.00  BYĆ JAK STANLEY KUBRICK | COLOUR ME KUBRICK: A TRUE...ISH STORY
reż. Brian W. Cook, Wielka Brytania/Francja 2005, 86’

Historia ta, choć z pozoru kuriozalna, wydarzyła się naprawdę. Kiedy pod koniec lat 90. Stanley Kubrick realizował w Londynie swój, jak się później okazało ostatni, film, w angielskiej stolicy całkiem nieźle poczynał sobie jego sobowtór. Choć Alan Conway do reżysera nie był specjalnie podobny, znakomicie wykorzystywał fakt, że reżyser od dłuższego czasu przebywał w osamotnieniu, więc mało kto wiedział, jak w rzeczywistości wygląda. A wszystko po to, by napić się dobrego alkoholu, pomieszkać kilka dni w drogim hotelu czy zasmakować życia powyżej przeciętnej. Ubrana w komediową formę opowieść o słynnym „przebierańcu” ze znakomitą rolą Johna Malkovicha.


BILETY: 15 zł


Karnet FESTIVAL PASS OPEN - 300 zł
Karnet FESTIVAL PASS KIJÓW - 100 zł
Karnet FESTIVAL PASS 15 - 180 zł


W kasach kin będzie można nabyć bilety tylko na seanse odbywające się w danym kinie.



Karnety można nabyć w czasie trwania Festiwalu w Centrum Festiwalowym.

Bilety na wszystkie seanse Festiwalu można zakupić na stronie www.offpluscamera.com oraz w Centrum Festiwalowym.



Szczegółowe informacje o Festiwalu, sprzedaży karnetów i biletów na stronie: www.offpluscamera.com
Bookmark and Share

archiwum