kpb

Asghar Farhadi w Kinie Pod Baranami

ASGHAR FARHADI W KINIE POD BARANAMI
piątek - sobota, 6 - 7 września 2013, godz. 22.45


W związku z premierą Przeszłości, najnowszego filmu wybitnego irańskiego reżysera Asghara Farhadiego, przypominamy poprzednie wielokrotnie nagradzane (m.in. statuetką Oscara za najlepszy film nieanglojęzyczny) dzieło tego twórcy, Rozstanie.

BILETY: 20 zł (normalny) | 14 zł (ulgowy)


ROZSTANIE | JODAEIYE NADER AZ SIMIN
reż. Asghar Farhadi, Iran 2011, 123’

Oscar 2012: najlepszy film nieanglojęzyczny
MFF w Berlinie 2011: Złoty Niedźwiedź
Plus Camerimage 2011: Srebrna Żaba

Film okrzyknięty przez światową krytykę arcydziełem współczesnego kina i nagrodzony na festiwalu w Berlinie Złotym Niedźwiedziem za najlepszy film, a także nagrodami aktorskimi. Rozstanie, w reżyserii twórcy głośnego Co wiesz o Elly?, to opowieść o dwóch rodzinach, których losy w dramatyczny sposób splatają się ze sobą na skutek przypadkowego zbiegu okoliczności. Film w doskonały sposób łączy elementy thrillera i dramatu psychologicznego, trzymając w napięciu do nieoczekiwanego finału.

„W Rozstaniu widz od pierwszych scen zostaje wciągnięty w skomplikowaną sytuację rodzinną. Uczestniczy w grze o prawdę, która odsłania się stopniowo, ale nigdy do końca. (...) Film po prostu znakomity.” Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza





PRZESZŁOŚĆ | LE PASSÉ
reż. Asghar Farhadi, Francja 2013, 130’

MFF w Cannes 2013: najlepsza aktorka - Bérénice Bejo, Nagroda Jury Ekumenicznego

Poruszający dramat psychologiczny, skonstruowany z precyzją najlepszego thrillera, był jednym z największych odkryć ostatniej edycji MFF w Cannes. W rolach głównych - uhonorowana w Cannes nagrodą aktorską Bérénice Bejo (nominowana do Oscara za Artystę) oraz Tahar Rahim, laureat Europejskiej Nagrody Filmowej i Cezara za występ w głośnym Proroku.

Ahmad i Marie nieformalnie zakończyli swój związek cztery lata temu. Po długiej rozłące mężczyzna przylatuje do Paryża, aby ostatecznie podpisać dokumenty i tym samym doprowadzić sprawę rozwodową do końca. Marie potrzebuje tych formalności, aby móc wejść w nowy związek małżeński z Samirem. Spotkanie nabiera dramatyzmu, kiedy Ahmad dowiaduje się, że atmosfera w domu Marie daleka jest od normalności. Z każdą chwilą kolejne tajemnice z przeszłości wychodzą na jaw i odciskają swoje piętno na życiu wszystkich.

Przeszłości nie da się wymazać z pamięci. (...) Wybitne kino.” Stopklatka

archiwum