Porucznik kontrwywiadu Kang Eun-pyo zostaje wys³any na front wschodni by zdemaskowaæ dzia³aj±cego tam szpiega i wyja¶niæ zagadkow± ¶mieræ kapitana pu³ku. Kang trafia w sam ¶rodek walk o wzgórze Aerok - strategiczny punkt przetargowy w rozmowach pokojowych, który obie strony chc± zatrzymaæ dla siebie.
Wspó³czesne kino koreañskie nadaje nowe znaczenie dramatowi wojennemu, a film The Front Line jest tego najlepszym przyk³adem. W Korei filmy tego gatunku opowiadaj± o wojnie domowej z lat 1950-53, bratobójczym konflikcie, który do dnia dzisiejszego nie zakoñczy³ siê podpisaniem traktatu pokojowego. Wraz z nastaniem nowej fali w kinie Korei Po³udniowej zmieni³ siê te¿ sposób ukazywania wojny domowej. Zamiast obarczaæ win± Pó³noc filmowcy zaczêli przedstawiaæ bezsens samego konfliktu oraz koszty psychiczne ponoszone przez obie strony. Przyk³adem tej rewizjonistycznej tendencji jest The Front Line.
Film w re¿yserii Jang Hoona nie próbuje wybielaæ ¿adnej ze stron konfliktu. Historia walk o wzgórze Aerok nie jest te¿ hymnem na cze¶æ heroizmu ¿o³nierzy, jak to ma miejsce w amerykañskich filmach wojennych, lecz ukazuje bezsens i okrucieñstwo bratobójczego konfliktu.The Front Line to nie tylko odpowiedzialne kino wojenne, ale przede wszystkim emocjonuj±ce widowisko. Walory te docenili koreañscy widzowie, dziêki którym film Janga sta³ siê hitem sezonu letniego 2011.
(opis filmu: Agnieszka Kamrowska)
Film prezentowany w cyklu 2013 K-Movies Screening.
ZWIASTUN: