MFF w Cannes 1967: Złota Palma
Oscary 1967 - nominacje: Najlepszy reżyser, Najlepsze oryginalne materiały do scenariusza i scenariusz
Znakomicie nakręcony, kipiący niepokojem film Antonioniego jest zagadką, która zaprasza widzów do rozkoszowania się zmysłową atmosferą londyńskiego szyku lat 60. Niezadowolony ze swego stylu życia, rozgoryczony i rozczarowany fotograf bezmyślnie włóczy się po Londynie, utrwalając na kliszy momenty z codziennego życia. Po wywołaniu filmu okazuje się, że nieświadomie uchwycił scenę morderstwa.
| Thomas's camera never flinches. Not at love without meaning. Not at the dazzle and madness of youth. Not at a murder revealed in a photographic Blow-Up. Fashion photographer Thomas (David Hemmings) casually takes a somewhat voyeuristic shot of a man and a young woman in each other's arms on a park bench. The young woman (Academy Award winner Vanessa Redgrave)follows Thomas home and makes love to him in exchange for the photograph. But Thomas keeps the negative, and when he enlarges it, what had seemed a carnal moment appears to be murder. Thomas returns to the park, and discovers that the man in the photograph is dead. Yet when Thomas enlarges the photo again, he notices a shadow in the bushes that could be the barrel of the gun. Is the woman with whom Thomas made love a murderer? Reality seems to change with each Blow-Up.
Prezentowany w ramach festiwalu Letnie Tanie Kinobranie 2024
- Tydzień 9: Neptun | Kultowe Kinobranie.
- Tydzień 9: Neptun | Kultowe Kinobranie.
Wcześniej w ramach Powiększenie - pokaz w ramach przeglądu 100 lat Warner Bros.