Film prezentowany w sekcji: Konkurs Polski
Tomek, świeżo upieczony absolwent bankowości, przyjeżdża do wielkiego miasta, by z przytupem rozpocząć dorosłe życie. Marzy o spektakularnym sukcesie, dzięki któremu odzyska względy swojej byłej dziewczyny i pokaże światu, na co go stać.
Na początek, z powodu braku funduszy, decyduje się na wynajęcie pokoju w starej rozpadającej się willi, zaludnionej przez gromadę ekscentrycznych lokatorów. Już pierwszej nocy orientuje się, że zamieszkał w domu rodem z horrorów. Wygląda na to, że stąd szybciej trafi do psychiatryka niż do wymarzonej korporacji. Wielki świat szklanych biurowców, miłosnych podbojów i „dolce vita” oddala się od Tomka, a jego młode życie pogrąża się w chaosie. Czy znajdzie w sobie dość siły, by wyrwać się z paszczy szaleństwa? Mimo że w tytule debiutanckiego filmu Adriana Apanela czytamy o horrorze, najwięcej w nim jest przewrotnej czarnej komedii. Związanej nie tylko z prawdziwą galerią osobliwości, jaką tworzą lokatorzy domu, gdzie rozgrywa się większość akcji, ale i spojrzeniem na dzisiejszą rzeczywistość, rynek pracy oraz problemy, z jakimi zmagać się musi wchodzące w dorosłe życie pokolenie. Film jest twórczym rozwinięciem nagradzanego krótkiego metrażu Stancja, jaki Apanel nakręcił w 2021 roku.
| Tomek arrives in the big city with a brand-new degree in finance, ready to start his adult life with a bang. He dreams of becoming spectacularly successful, getting his ex-girlfriend back, and showing the world what he’s capable of. Low on money to begin with, he decides to rent a room in a crumbling old villa with a group of eccentric tenants. On his first night there, he realizes that he’s living in a place right out of a horror movie. It seems more likely to land him in a psych ward than the corporate job of his dreams. The exciting world of glass office buildings, love conquests, and la dolce vita is drifting away from Tomek, his young life plunged into chaos. Will he find the strength to break free from the jaws of madness? Although the title of Adrian Apanel’s debut feature suggests a horror movie, it’s more of a subversive dark comedy. The humor stems from the veritable side show that the tenants of the house represent, as well as from the director’s perspective on the reality of today — the job market and the many other problems faced by a generation just entering adulthood. The film is a creatively developed version of Apanel’s award-winning short film The Last Room on the Left (Stancja) from 2021.