Berlin International Film Festival 2023: Panorama Nagroda Publiczności – Najlepszy Dokument
Sundance Film Festival 2023 – Nagroda NEXT Innovator, NEXT Nagroda Publiczności
Cięty język, monochromatyczny obraz, teledyskowe ujęcia. Czarne trans kobiety są zabawne – reżyserka Kokomo City, D. Smith jest jedną z nich. Burząc martyrologiczny schemat, przez który zwykle opowiadane są historie trans kobiet, mówi o nierozerwalnym suple płci i rasy, nie tylko w relacjach z mężczyznami, ale też między córkami a matkami, które muszą pogodzić się ze „stratą” synów. Daniella Carter, Dominique Silver, Liyah Mitchell i Koko Da Doll to postacie z krwi i kości, opowiadające o chłopakach, rodzinie, seksie, pracy seksualnej, marzeniach i problemach bez zbędnej cenzury. Kokomo City emanuje szczerością i życiowym doświadczeniem czarnych, transpłciowych kobiet, oddając im głos.
Ze współbrzmiących tu wypowiedzi bohaterek reżyserka buduje szczery, pełen energii i życiowego doświadczenia obraz, który ma jednak swój tragiczny epilog – niedługo po sukcesie filmu na festiwalu Sundance Da Doll została zastrzelona w rodzinnej Atlancie.
| Poignancy, monochrome, videoclip-like shots. Black, transgender women are funny – D. Smith, the director of “Kokomo City” is one of them. Breaking a martyrological scheme, which is usually the base of narration for trans-stories, she tells about inseparable connection of gender and race, not only in relations with men, but also between trans-daughters and their mothers, who have to make peace with the fact that they “lost” their sons. Daniella Carter, Dominique Silver, Liyah Mitchell and Koko Da Doll are characters made of flesh and bone, telling stories about boys, family, sex, sex work, dreams and troubles without dispensable censorship. “Kokomo City” emanates with the honesty and wisdom of black, transgender women, giving them a voice.
Prezentowany w ramach 15. LGBT+ Film Festival.