kpb

Tyle co nic

tytuł oryginalny: Tyle co nic

reżyseria: Grzegorz Dębowski
aktorzy: Artur Paczesny, Monika Kwiatkowska, Agnieszka Kwietniewska, Artur Steranko

czas trwania: 93 min.
produkcja: Polska 2023
premiera: 2024-03-08
jezyk: polski
in Polish

47. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych:
Nominacje - Złote Lwy - Udział w konkursie głównym (Grzegorz Dębowski)
Nagrody specjalnie - Don Kichot - Nagroda Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych (Grzegorz Dębowski)
Nagrody indywidualne - Najlepszy scenariusz (Grzegorz Dębowski), Najlepszy debiut reżyserski (Grzegorz Dębowski), Najlepsza drugoplanowa rola kobieca (Agnieszka Kwietniewska), Najlepsza pierwszoplanowa rola męska (Artur Paczesny)
Złoty Pazur - Konkurs Inne Spojrzenie - Najlepszy film konkursu (Ewa Jastrzębska, Grzegorz Dębowski, Jacek Bromski, Jerzy Kapuściński)
Orły 2024 - nominacje: Najlepsza reżyseria (Grzegorz Dębowski), Najlepszy scenariusz (Grzegorz Dębowski)
Orły 2024 - wygrana: Odkrycie roku (Grzegorz Dębowski - za reżyserię)

Jarek (Artur Paczesny) to rolnik z krwi i kości, który nie boi się ciężkiej pracy ani konfrontacji z władzą. Kiedy lokalny poseł zdradza interesy miejscowych, Jarek zostaje liderem protestu i organizuje pikietę pod domem polityka. Nie wie, że wkrótce znajdzie się w samym środku mrocznej intrygi, która zagrozi jego bliskim i postawi pod znakiem zapytania wymarzoną przyszłość…

Film doceniono podczas ostatniego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Grzegorza Dębowskiego nagrodzono za najlepszy debiut reżyserski i najlepszy scenariusz. Grającego główną rolę Artura Paczesnego obwołano najlepszym aktorem. Agnieszka Kwietniewska zdobyła laur dla najlepszej aktorki drugoplanowej.

| A group of farmers organises a protest in front of the house of an MP who voted against their interests despite his earlier promises. At the same time a body of one of the local farmers is found. Everybody suspects Jarek, the leader of the protest, even though the deceased was his closest friend. Jarek starts his own investigation that enables him to get to know the true causes of the victim’s death, while verifying the attitudes of the people around him.


Wcześniej w ramach cyklu Dojrzałe Kino.

ZWIASTUN: