Film prezentowany w sekcji: Wszystko w rodzinie
Główna bohaterka Rachel (rewelacyjna, jak zwykle, Virginie Efira) jest czterdziestoletnią nauczycielką angielskiego w miejscowym liceum. Na pierwszy rzut oka wydaje się być w zupełności zadowolona ze swojego życia, wyznaczanego przez spotkania z siostrą, pomaganie starzejącemu się ojcu i lekcje gry na gitarze.
Wszystko jednak zmienia się, kiedy rozpoczyna romans z Alim – mężczyzną w średnim wieku i ojcem czteroletniej Leili. Kobieta coraz częściej zaczyna zajmować się dziewczynką. A wspólne spacery, wieczory i zabawy niespodziewanie dla niej samej uświadamiają jej, że być może jej instynkt macierzyński jest silniejszy, niż do tej pory sądziła.
Pokazywany w Konkursie Głównym ubiegłorocznego festiwalu w Wenecji nowy film Rebeki Zlotowski jest, jak mówi sama reżyserka, wyjątkowo osobisty. Nie tylko bowiem ukazuje wątpliwości i macierzyńskie dylematy kobiety w średnim wieku, ale z tej marginalizowanej przez kino bohaterki czyni centralną postać. Dodatkowo uświadamiając widzom nie tyle nawet potencjalne niebezpieczeństwa tzw. rodzin patchworkowych, ale przede wszystkim tworząc pełen empatii oraz zrozumienia portret dojrzałej i świadomej swych potrzeb postaci.
| The film’s main character Rachel (the always wonderful Virginie Efira) is a 40-year-old English high school teacher. At first she seems to be completely satisfied with her life — meetings with her sister, helping her aging father, and particularly taking guitar lessons. Everything changes when she starts an affair with Ali, a middle-aged man and the father of four-year-old Leila. Rachel starts to spend more and more time with the little girl, and their walks, evening routines and playful moments unexpectedly bring out her maternal instinct, which turns out to be much stronger than she had imagined. Rebecca Zlotowski has said that her new film, which screened in the Main Competition in Venice last year, is particularly personal. Not only does it present the doubts and maternal dilemmas of a woman of a certain age; it puts this type of character, so often marginalized in films, at the center of the narrative. It examines the inherent challenges and pitfalls of so-called “patchwork families,” while also creating a thoughtful and empathetic portrait of a mature, self-aware female.
KUP BILET TUTAJ
Prezentowany w ramach Mastercard Off Camera 2023.