MFF w Cannes 2022 - nominacja: Złota Palma - Udział w konkursie głównym (Albert Serra)
Cezary 2023 - nominacje: Najlepszy film (Albert Serra, Pierre-Olivier Bardet), Najlepszy reżyser (Albert Serra), Najlepsza muzyka filmowa (Joe Robinson, Marc Verdaguer), Najlepsza scenografia (Sebastián Vogler), Najlepsze efekty specjalne, Najlepsze kostiumy (Praxedes de Vilallonga), Najlepszy dźwięk (Benjamin Laurent, Bruno Tarrière, Jordi Ribas)
Cezary 2023 - wygrana: Najlepszy aktor (Benoît Magimel), Najlepsze zdjęcia (Artur Tort)
W swoim najnowszym filmie Albert Serra wyrusza na Tahiti, którego pejzaże przypominają lunatyczną krainę, przestrzeń z pogranicza słodkiego marzenia sennego i dusznego koszmaru.
Pacifiction obezwładnia już od pierwszej sceny – długiego travellingu przedstawiającego rozgrzane do czerwoności niebo nad oceanem i portem pełnym kontenerowców. Ich przytłaczająca obecność jest jednym z łączników polinezyjskiej wyspy ze światem naszej cywilizacji. A może raczej czegoś, co z niej pozostało.
Przewodnikiem po tym raju utraconym jest De Roller (Benoît Magimel), Wysoki Komisarz Republiki zarządzający archipelagiem w imieniu francuskich władz. Ubrany niczym Fitzcarraldo w nieskazitelnie biały garnitur, dużo mówi i stara się być skutecznym pośrednikiem między imperium a miejscową ludnością, wśród której zaczyna krążyć plotka o powrocie wciąż żywego w Polinezji koszmaru – wznowieniu prowadzonych przez Francję prób nuklearnych. Pacifiction to kino totalne i hipnotyzujące. Podobnie jak cała twórczość katalońskiego reżysera przesiąknięte jest ironią, gorzkim romantyzmem oraz atmosferą dekadencji. Historia pełna jest filmowych nawiązań (m.in. do Fassbindera i F. F. Coppoli) i ma formę egzystencjalno-politycznego, chandlerowskiego z ducha kryminału.