3 nominacje do Europejskich Nagród Filmowych 2015:
najlepszy film, najlepsza reżyseria, najlepsza aktorka - Laia Costa
MFF w Berlinie 2015: nominacja do Złotego Niedźwiedzia
Srebrny Niedźwiedź za zdjęcia, Nagroda Gildii Niemieckich Kin Arthousowych, Nagroda czytelników „Berliner Morgenpost”
Międzynarodowy Norweski Festiwal Filmowy 2015: nagroda norweskich krytyków filmowych
San Diego Film Festival 2015: najlepszy film międzynarodowy
Niemieckie Nagrody Filmowe: najlepszy film, reżyseria, aktor pierwszoplanowy, aktorka pierwszoplanowa, zdjęcia, dźwięk
Festiwal Filmowy w Santiago 2015: najlepsza reżyseria
Jedna dziewczyna - jedno miasto - jedna szansa
Victoria, młoda kobieta z Madrytu, po wyjściu z modnego klubu spotyka czterech chłopaków. Sonne i jego kumple to prawdziwi berlińczycy, którzy obiecują nowoprzybyłej, że odkryją przed nią alternatywny świat stolicy Niemiec, inny niż ten znany z miejskich przewodników. Zauroczona Sonnem dziewczyna nie ma nic do stracenia. Początkowo wszystko idzie zgodnie z planem. Berlin ma w zanadrzu dziesiątki fascynujących miejsc, a uczucie między Sonnem i Victorią staje się coraz bardziej poważne. Sielankę burzy prośba o zwrot niebezpiecznej przysługi, którą chłopcy są winni prominentnemu i tajemniczemu gangsterowi.
Victoria, czwarty z kolei film w dorobku Sebastiana Schippera, została nakręcona jednym ujęciem kamery. Pomimo, że film w dużej mierze jest efektem aktorskiej improwizacji, ogląda się go z zapartym tchem. Ten niekonwencjonalny sposób realizacji przyniósł filmowi nie tylko wspaniałe recenzje, ale także wiele nagród, w tym Niemiecką Nagrodę Filmową we wszystkich najważniejszych kategoriach i Srebrnego Niedźwiedzia za zdjęcia na tegorocznym Berlinale.
Victoria została nakręcona w jednym ujęciu. Dwie godziny i czternaście minut, żadnych cięć, żadnych tanich sztuczek. Po prostu: jedno ujęcie. 27 kwietnia 2014 roku uruchomiliśmy kamerę o 4:30 rano w klubie, w którym znajdował się główny plan produkcji. O 6:54 wyłączyliśmy kamerę. Krótko po tym, jak nasz operator nakręcił zniewalające ujęcie wschodzącego słońca, przekonany, że osiągnął arcydzieło. I miał rację. Sebastian Schipper, reżyser
Victorię ogląda się w niezwykłym skupieniu i oczarowaniu. Nakręcona niczym w jednym ujęciu, sprawiająca wrażenie, jakoby wszystko działo się w czasie rzeczywistym, niezwykła płynna dramaturgicznie i pozbawiona kalkulacji. Stopklatka.pl
Wciąga jak wir, przybierający na sile wraz z rozwojem akcji. Bad-taste.pl
Każda minuta tego pulsującego filmu jest efektem kunsztu technicznego pracującego w służbie ludzkości. Bob Strauss, Los Angeles Daily News
Kinematograficzny wyczyn. Agata Malinowska, Filmaster
ZWIASTUN: